kako da pčelarim?

Imama želju da se bavim pčelarstvom. prijatelj mi je obećao da pokloni jedno društvo. u kom mesecu mi je najbolje da izvršim prebacivanje pčela u moju košnicu i kako to da uradim?

(zoki.vilotic, 16.01.2015. 22:44:40)

Imenjače, da bi prebacio pčele iz jedne u drugu košnicu moraćeš da sačekaš lepše vreme. To nije neki problem. Prvo pomeriš staru košnicu u stranu, a na njeno mesto postaviš novu. Zatim iz stare prebaciš ramove sa pčelama u novu i to redom kako su stajale u staroj. Staro plodište podigni i nasloni na plodište nove (kao kad iz šerpe u kojoj je ostalo malojela i sipaš ga u tanjir), i metlicom polako da ne ubiješ pčele koje su ostale na zidovima pometeš metlicom u novu košnicu a zatim brzo ukloniš plodšte dalje od nove košnice da se u njemu nebi vraćale pčele jer to plodište ima miris društva i privlači pčele nazad. Isto moraš da ukloniš i ostale delove košnice (podnjaču poklopnu dasku krov) dalje od mesta gde je bila.
Ukoliko nemaš metlicu možeš da plodište okreneš naopako i poklopiš preko novog plodišta i sa jednim, dva odsečna udarca plodiše o plodište streseš pčele iz starog u novo plodište. Normalno posle takvog stresanj isto kao i sa metlcom moraš da brzo ukloniš staro plodište.
Nadam se da ojašnjenje nije bilo zbunjujuće.
Zbog ovakvih caka oko čuvanja pčela najbolje je da početnici pčelari uče zanat od starijih pčelara i da od njih skupljaju cake (fazone i fore).

(AZoran, 07.02.2015. 00:26:00)