Kako da prebacim pcelinje drustvo iz poloske u LR kosnicu?

Zdravo...
Molim vas za savet, kako da iz rucno izradjenih poloski pcelinje drustvo prebacim u LR kosnicu?
Napomena:
Poloske nisu istih dimenzija, niti su radjene po standardima.

(Dragans989, 14.07.2015. 09:13:49)

Јој!
У ово доба године, најбоље никако. Ако је могуће, тај посао би требало оставити за пролеће и започети тако што ће се при пролећном проширивању гнезда у полошке убацивали ЛР рамови а основама на залегање, а те из полошки потискивати у страну супротну од сунца како би легло изводило а да се не залеже ново и покупила храна. Евентуално, током јаке паше (најчешће багрем) ако у неком од старих нешто и преостане, исећи оквир и саће на потребну димензију. Вероватно ће на ЛР одоздо на доњој летвици бити извучено саће. Исећи и то.Важно је да то буде у време када има великог уноса јер је тада опасност од грабежи минимална, а убацивање исечених је огроман ризик.

(Branko Nikolić, 10.08.2015. 02:38:55)

Meni je ovo prva sezona,totalni pocetnik.
Jedan deda je pcelario u komsiluku na poloskama,umro je 2010.god,a njegov unuk je alergican na ujed pcela.Pet godina niko nije prilazio pcelinjaku, a prosle zime sam slucajno prolazio tuda,i primetio da iz dve kosnice izlecu pcele.
Pcele sam dobio na poklon,ali kosnice su bile u jadnom stanju(pune rupa od detlica,rucno su pravljene od lesonita koji se iskorubio,lepljene blatom),pa sam morao da ih prebacim u nove kosnice i izmestim na novu lokaciju,posto je u ostalim kosnicama bilo svakakve gamadi.
Jednu kosnicu sam prepakovao 17.04.2015. a drugu oko prvog maja u jeku vocne pase i to na sledeci nacin.
Ramove sa leglom ,maticom i pcelama sam prebacio u LR kosnicu kakvi jesu. Prvo sam usrafio samourezujucim hosrafima (na licu mesta u staroj kosnici) po dve kratke letvice (10cm) u satonose,da bi produzio ram za 3cm.Namerno sam srafio da sto manje uznemirim pcele( neki su mi predlagali da kucam eksere u ramove). Tako spremljene ramove sam prebacio u dva LR nastavka, a ostale ramove sa medom i polenom sam stresao u novu kosnicu, udaljio se desetak metara od kosnice i ukrojio ih u dan ranije pripremljene LR ramove.
Sace sam uvezao jutanim kanapaom(najtanjim koji sam nasao) sa obe strane. Dodao sam i nekoliko ramova sa satnim osnovama i to je to. Najveci problem mi je bio da isteram sve pcele iz prazne poloske,nisam mogao da je dignem i stresem,odvukao sam je tri metra od kosnice ,okrenuo na opacke i limao motkom,da pritajene pcele stresem na travu. Posle pola sata se sve vratilo u normalu.

(Stuksimus, 15.11.2015. 23:11:22)