Kako spojiti drustvo sa laznom ili trutovskom maticom?

Ostalo mi je drustvo bez matice,da li da je samo stresem negde dalje od mesta gde je bila ili da to uradim ali da na njeno mesto stavim drugi roj.Da li je to moguce?

(Lazo, 05.07.2011. 16:14:49)

Prilikom dolaska na pcelinjak treba proci ispred kosnica na oko 5 do 6 metara i osmotriti poletaljke. Drustvo koje ne donosi polen, ili donosi mali tovar polena, a sve druge donose. Zatim, ako su pcele uznemirene ili ako se na poletaljci muvaju kao da nesto traze, nerado polecu i retko dolecu. Takvu kosnicu treba otvoriti i utvrditi stanje. Najcesce ce biti bezmatak - nema maticu.
Ukoliko se ustanovi da je drustvo ostalo bez matice do dvadesetak dana , treba dodati oplodjenu maticu, preko kaveza i sa prihranjivanjem ce biti primljena, ili ram sa mladim leglom iz druge kosnice / podrazumeva se da na ramu nema matice /, probao sam i sa zrelim maticnjakom u junu i uspelo je.
Otvorili ste kosnicui i ugledali neuredno leglo, rastrkano i razlicite starosti - od jajeta do poklopljene trutovske celije to je znak da se pojavila lazna matica. Ako je drustvo relativno jako i ima dobru zalihu meda i polena, treba ga spasti na sledeci nacin.
U najblizoj susednoj kosnici pronaci maticu i uhapsiti je u kavez i ostaviti na ram gde je nadjena. Izneti bezmatak u popodnevnim satima na dvadesetak metara ispred pcelinjaka i stresti sve pcele u travu. Sve ce pcele naletati na onu najblizu kosnicu i nju treba iste veceri prihraniti sirupom. Za dan - dva pcele ce osloboditi maticu iz kaveza.
Ukoliko je drustvo ostalo bez matice tokom avgusta meseca, po preporuci pcelara Zorana Avramovica treba uraditi sledece;
Otrutelom drustvu natrljati podnjacu i poklopnu dasku ili satonose crnim lukom. To isto uraditi i jednom normalnom drustvu. Posle otprilike jedan do dva casa u otrutelom drustvu napraviti mesta za dva okvira, a iz normalnog drustva uzeti dva rama sa pcelama, leglom i maticom koju obavezno treba zatvoriti u kavez i to preneti u otrutelo drustvo. Sve poklopiti i kosnicama zameniti mesta. Na mesto otrutelog staviti normalno /koje je sada bez matice/, a na mesto normalnog staviti otrutelo koje sada ima maticu. Posle 24 casa maticu pustiti iz kaveza, a normalnom dodati maticu ili pustiti da samo proizvede. Pozeljno da oba drustva prihraniti secernim sirupom.

(zoran, 16.08.2011. 12:00:51)

Druze Zorane mnogo ti hvala na odgovoru puno si mi pomogao.

(Lazo, 23.08.2011. 13:04:21)