Potraga za savetima za početnički rad sa pčelama :)

ozdrav svim korisnicima ovog sajta, svim pčelarima želim krcate polunastavke meda. :)

Moj otac je hobija bavio plečarstvom , može se reći poluprofesionalno, međutim zbog njegove bolesti par naših pčelinjih društava je bilo prepušteno samo sebi.

Više njih je nestalo , ostala je jedna i jedna koja se doselila.

Naročito zbog ove jedne koja se doselila, videvši kako su pčele božji dar, kako su vredne i radne rešio sam da krenem da se bavim ovim ozbiljno međutim veliki sam laik i rešio sam da pored velike želje steknem i dopunjujem znanje u pčelarstvu. :)

Te dve košnice koje imam , stanuju u ramovima koji su crni. Gledajući pažljivo u kojim ramovima ima najmanje pčelinjih larvi, i meda, takve ramove sam izvadio napolje, i zamenio ramovima sa satnom osnovom. :)

Otvorio sam ih evo nakon 7 dana i video da su krenule da izvlače satnu osnovu. :)

Hranim ih redovno u proporciji 1:1 , čistim hranilicu jer ima u jednoj mrava, mada sam ovde video kako da ih se rešim, stavljao sam so, a vidim da i kopriva pomaže. :)

U jednoj sam stavio 2 rama sa satnom osnovom, u drugoj 3 jer znam da ne mogu da ih promenim sve odjednom. :)

Moja pitanja su:

Šta treba da uradim u narednom periodu ( da nastavim sa prehranjivanjem ? da postepeno zamenjujem crne ramove sa ramovima sa satnom osnovom , da obratim pažnju na varolu ? )

Da dođem do "devičanskih" ramova, i od njih napravim stabilna društva a tek onda da razmišljam ( naredne godine o stavljanju polunastavaka i vrcanju meda )

Koliko treba društvu da izvuče satnu osnovu? :)

Što više saveta trebam.
Pozdrav i svako dobro. :)

(Sale Kutuzov, 12.06.2015. 01:24:50)

Биће савета, само да мало конкретизујемо причу.
Које су кошнице, колико рамова је запоседнуто, какве су пашне прилике?
Зависно од снаге друштва, количине легла и хране, паше, доба године, основа може да буде извучена и за ноћ.
Не би требало избацивати те старе рамове ако у њима има легла.Боље би било издвојити неки са храном, извадити гаа, а овај са леглом померити ка крају да се легло изведе, а уместо извађеног стављати основе. касније, тај са храном може да се врати, ако су сви запоседнути.
Не би требало ни претеривати сада са новим рамовима. Више воли да зимује на старим јер су топлији. Три нова су сада сасвим довољна, а процес наставити на пролеће.
Сада је приоритет борба против варое, пошто претпостављам да је и то занемаривано у претходном периоду. Међутим, сада су проблем високе температуре и то сужава избор средстава.
Важно је и оценити матицу, јер је могуће да је и она прилично стара. Изглед легла на рамовима је један од показатеља.

(Branko Nikolić, 13.06.2015. 21:18:04)

Биће савета, само да мало конкретизујемо причу.
Које су кошнице, колико рамова је запоседнуто, какве су пашне прилике?
Зависно од снаге друштва, количине легла и хране, паше, доба године, основа може да буде извучена и за ноћ.
Не би требало избацивати те старе рамове ако у њима има легла.Боље би било издвојити неки са храном, извадити гаа, а овај са леглом померити ка крају да се легло изведе, а уместо извађеног стављати основе. касније, тај са храном може да се врати, ако су сви запоседнути.
Не би требало ни претеривати сада са новим рамовима. Више воли да зимује на старим јер су топлији. Три нова су сада сасвим довољна, а процес наставити на пролеће.
Сада је приоритет борба против варое, пошто претпостављам да је и то занемаривано у претходном периоду. Међутим, сада су проблем високе температуре и то сужава избор средстава.
Важно је и оценити матицу, јер је могуће да је и она прилично стара. Изглед легла на рамовима је један од показатеља.

(Branko Nikolić, 13.06.2015. 21:18:24)

Dakle ovako , Branko. :)

Ako sam Vas dobro razumeo , konkretno trebalo bi da nove ramove pozicioniram u sredini , odnosno da one stare crne sa leglom premestima ka krajevima košnice?

Trenutno su mi u dvorištu na selu , planiram da ih premestim, takoda što se tiče paše i jesu i nisu u povoljnom položaju.

Čime da ih tretiram od varoe , oksalna kiselina, ili?

Ova tri rama koja sam stavio su počele dosta lepo da izvlače negde su na 50 % posla, ima već 7 - 8 dana, njih bi trebalo da ostavim u sredini ili da jedan ostavim u sredini , a dva na obodima, s tim da jedan novi ram prati jedan stari sa leglom?

Da li treba da ih hranim jer je u pitanju roj i paša nije tako dobra?

E sada oko matice ne znam šta konkretno da pogledam, a pretpsotavljam da ih je stara dovela jer je roj u pitanju.

(Sale Kutuzov, 14.06.2015. 01:48:02)

Dakle ovako , Branko. :)

Ako sam Vas dobro razumeo , konkretno trebalo bi da nove ramove pozicioniram u sredini , odnosno da one stare crne sa leglom premestima ka krajevima košnice?

Trenutno su mi u dvorištu na selu , planiram da ih premestim, takoda što se tiče paše i jesu i nisu u povoljnom položaju.

Čime da ih tretiram od varoe , oksalna kiselina, ili?

Ova tri rama koja sam stavio su počele dosta lepo da izvlače negde su na 50 % posla, ima već 7 - 8 dana, njih bi trebalo da ostavim u sredini ili da jedan ostavim u sredini , a dva na obodima, s tim da jedan novi ram prati jedan stari sa leglom?

Da li treba da ih hranim jer je u pitanju roj i paša nije tako dobra?

E sada oko matice ne znam šta konkretno da pogledam, a pretpsotavljam da ih je stara dovela jer je roj u pitanju.

(Sale Kutuzov, 14.06.2015. 01:48:18)

Obična košnica sa 10 ramova gde su svi zaposednuti tu je i leglo i njena hrana, bez polunastavaka.

(Sale Kutuzov, 14.06.2015. 01:49:49)

http://spos.info/wp-content/uploads/2015/02/e02.jpg

Leglo je poput slike u gornjem levom uglu

(Sale Kutuzov, 14.06.2015. 01:55:39)

http://spos.info/wp-content/uploads/2015/02/e02.jpg

Leglo je poput slike u gornjem levom uglu

(Sale Kutuzov, 14.06.2015. 01:55:51)

Лагано, стимулативно прихранјиванје не би шкодило, сигурно. Тако би боље и саће извлачиле, мада сада нема потребе за већим бројним стањем, осим што би тако трошиле више хране. Прихрањивање за зимницу креће тек у августу.

(Branko Nikolić, 15.06.2015. 21:37:04)

Лагано, стимулативно прихранјиванје не би шкодило, сигурно. Тако би боље и саће извлачиле, мада сада нема потребе за већим бројним стањем, осим што би тако трошиле више хране. Прихрањивање за зимницу креће тек у августу.

(Branko Nikolić, 15.06.2015. 21:37:46)