Savet molim

Moje postovanje i veliki pozdrav svim clanovima foruma i ljubiteljima pcelarstva!
Nov sam na forumu, a i pocetnik sam u pcelarstvu...
Molio bih za savet.
Naime pcelarim na LR-u. Jesenas krajem oktobra u dve kosnice su mi se pojavili maticnjaci po dva tri nisam siguran. Nazalost verujem da sam vodjen neiskustvom prignjecio matice prilikom pregleda ali nisam siguran u to. Elem iz maticnjeka su izasle nove matice i hvala bogu sad je sve uredu. S tim sto se ja plasim da su ostale neoplodjene i da cu zbog toga imati problem u prolecnom razvoju kad matice u ostalim kosnicama krenu da nose...
P.s. Iskusan pcelar mi je rekao da u tom slucaju moram spojiti obezmaticena drustva sa nekim od regularnih da se tako izrazim... Nadam se da se to nece desiti... Ovom prilikom bih molio iskusne pcelare za savet sta mi je ciniti.
Unapred neizmerno zahvalan!

(Nemanja Zarić, 26.12.2014. 14:54:32)

Savet koji si dobo je u redu. Ukoliko društvo na proleće ima oplođenu maticu, zaleže radilično leglo sve je u redu i nećeš imati problema. Ukoliko zaleže samo trutovsko leglo, a društvo ima maticu, matica je neoplođena i mora se zameniti (ukoliko je društvo jako). Može se smešati sa slabijim društvom ili ako je društvo slabo sa nekim jačim. Neophodno je prvo ukloniti (ubiti) lošu maticu, a nakon 2 -3 sata kada društvo oseti da nema maticu izvršiti mešanje.
Ukoliko u društvu nema matice a ima trutovskog legla to društvo se zbog lažnih matica mora istresti ispred košnica i hitno ukloviti njihova košnica i postolje na kome je ona stajala. Pre istresanja društvo treba dobro nadimiti kako bi pčele u sebi nakupile med. Nakon istresanja pčele će ući u neku od košnica. Ukoliko su pune meda (zato je i društvo prethodno dimljeno) drugo društvo će ih lakše primiti.
Na taj način ojačaće se društvo ovim pčelama. Obrati pažnj na to da će se neke pčele grupisati oko lažnih matica. Moraćeš da ih rasteruješ kako bi što više pčela ušlo u druge košnice. Pčele će uglavnom ulazito u one košnice koje su u blizini mesta na kome je bila njihova košnica.

(AZoran, 04.01.2015. 12:08:09)