uginula mi 2 drustva molim savjet

Početnik sam u pcelarenju od 2014. G. Imao sam dva društva i evo nažalost moju oba društva sam izgubio neznam zbog čega imale su hrane dovoljno tretirao sam protiv varoe mozeli vaše mišljenje iz iskustva

(Hodzic, 17.02.2015. 20:03:33)

sa cime si ih tretirao od varoe i koliko puta

(darko ba, 19.02.2015. 22:58:16)

Tretirao sam varolikom sa listicima u septembru svakih 5 dana tj.5 puta po drustvu

(Hodzic, 20.02.2015. 12:30:18)

Šteta za uginula duštva. Prva greška svih pčelara početnika je ta da u svet pčelarstva ulaze sami. Pčelarstvo nije samo ljubav prema pčeli već i zanat koji treba naučiti od iskusnijih pčelara. Kada se tako ne počne dolazi do grešaka, jer internet i knjiga ne mogu da zamene živu reč i praktične primere.
Tretirao si pčele protiv Varoe listićima, a da li si tretirao i oksalnom kiselinom ili mravljom kiselinom?
Uginuće pčela u toku zime može biti i zbog slabog društva koje ne može da se prebaci sa jednog rama na drugi i društvo ugine od gladi iako u košnici ima hrane. To se može zaključiti po tome ako su uginule pčele pronađene zavučene u saću. Ovakva uginuća se dešavaju.

(AZoran, 21.02.2015. 09:38:40)

Битно је пронаћи узрок, а може да их буде пуно.
Вароа може да буде један, а тада је карактеристично да су рамови пуни хране,ли пчела нема ни угинулих на поду или тек мало на једној или две улице. Измучене вароом пчеле постепено угињавају док преостали број не буде премали за успостављање микроклиме и долази до колапса. У ропцу излећу из кошнице, или се са последњих летова док је још с јесени било лепо време, не враћају. Зато кошница остаје без пчела.
Други могући узрок је глад. Тада су пчеле сручене на под између рамова у огромном броју. Може и да се догоди да је хране било, але не и у ту где је легло, већ неколико рамова даље. Када рано крене легло, а дође до наглог и јаког захлађења, не могу да дођу до хране да не би расладиле легло, а око њега су сву храну појеле. тада ће у тим улицама где је било легло, изнад њега, тамо где је још било мало хране, пчеле бити звучене у ћелије, а опет много мртвих на поду.
Трећи могући узрок је узнемиравање клубета на великој хладноћи: нека животиња, ударци и потреси, бука, деца... Тада су пчеле свуда по кошници, далеко изван зона клубета, али су изашле из топле зоне и брзо су се укочиле од хладноће.

(Branko Nikolić, 28.02.2015. 18:40:39)

Pozdrav svima nakon sto su mi uginule pcele mnogo sam citao i sve sam postupao onako teoretski e sad gdje sam pogresio nisam bas siguran ali mislim da sam olako svatio varou ali evo dobio sam na poklon jedno drustvo i u potrazi sam za jos jednim pa da krenem dalje

(Hodzic, 25.03.2015. 19:51:52)

Taj koji ti je sada , u ovo doba godine poklonio drustvo, puno ti je ucinio, znaj!

(Branko Nikolić, 09.04.2015. 00:09:07)