Kako početi sa pčelarenjem

Autor: Zoran Anđelković
Datum postavljanja: 10.05.2015.
Kategorija: Opšte o pčelarstvu i pčelama

Broj pregleda: 34218
Broj jedinstvenih poseta: 25425

Kako početi sa pčelarenjem

Kako početi
(Moj počtak)

Prateći pitanja i odgovore pčelara primetio sam da se najčešće postavlja pitanje kako početi, koja je najbolja vrsta košnica i slično. Ovim člankom pokušaću da dam odgovor ili bolje ispričati priču kako sam ja počeo. (Koliko je od koristiti razmislite sami, a možete izgubiti samo vreme dok je čitate).

Kada se govori o pčelarstvu treba znati da je pčelarstvo i zanat, a svaki zanat treba izučiti. Zanat se uči kod majstora i polako savladava korak po korak. Danas se preko interneta, koji je jedna velika biblioteka, mogu steći znanja iz raznih oblasti, ali smatram da je ipak učenje zanata kod majstora neprevaziđeno jer ima znanja koje se samo na taj način mogu preneti i najhitnije dobiti odgovor.

Ja sam osnove ovog zanata počeo da savladavam od svog tasta koji se pčelarstvom bavi više od pedeset godina. Zbog toga i smatram da je to jedan od dobrih puteva za upoznavanje sa ovim poslom.

U početku je bitno uvideti da li početnik može da se bavi pčelarstvom. Mislim da je greška u raznišljanju početnika da ulože sredstva u nabavku opreme, a kasnije shvate da im ovaj posao ne leži.

Jednostavnije je da se u početku pomaže nekom pčelaru i na taj način uvidi da li može da se bavi ovim poslom, a zatim krene sa nabavkom opreme (koja nije baš jeftina), a verovatno da će i sam pčelar pomoći oko nabavke ili pozajmljivanja dela opreme početniku dok on ne nabavi svoju.

Iz iskustva znam da sam prilikom razgovora sa prijateljima koji su pokazivali želju da i sami zapčelare kada sam im o ovome govorio ovu ideju posmatrali sa podozrenjem (najverovatnije su mislili da želim da ih iskoristim). Ako se gleda iz tog ugla možda i jeste tako, a kako drugačije osim gledanjem i probom da se nešto uradi da se nauči zanat. Nijedna knjiga ili spot sa interneta ne može vam približiti miris ili težinu (npr rama) dok ne probate sami. (Na poljoprivrednim fakultetima koji imaju odsek za pčelarstvo postoje pčelinjaci za obuku.)

Kako se pčelarsto uči ceo život nije loše imati uvek nekog sa kim se može razgovarati o raznim problemima. U ovom zanatu (poslu) je najbitnije naučiti da se razmšlja kao pčela i sve će biti lakše.

Ne treba zanemariti i razmene iskustva sa drugim pčelarima i prisustvo na raznim seminarima, tribinama i forumima. Tako se proverava stečeno znanje, a i upotpunjuje novim. Ali treba uvek razmisliti svojom glavom (iskustvom) o raznim novinama da li od njih ima koristi i da li ih vredi uvoditi (da li su korisne).

Komentari

ja mislim da pcelarstvo nije lak zanat te treba ga postepeno uciti korak po korak

Autor: hajrudin
Postavljeno: 08.06.2015. 17:49:48

Želja za pčelarstvom u meni živi vise od jedne decenije, konačno sam steko uslove da imam nekoliko svoih drustva tj 6 košnica i one su DB 12 ovog leta imam mogucnosti kupovine oko 13 novih pčelinih drustva.. Pa me interesuje za koji model kosnica da se opredelim posto planiram da se ovim bavim profesijonalno znam da nece biti lako ali ne odustajem jer saveliki zaljubljenik u ta stvorenja (pčele) naravno imam uslove selidbe gde mogu uhvatiti 3bagremove pase + livadsku pasu u podnožju Kopaonika imam i svoje kamione za selidbu. Pa bi zamolio iskusne kolege pčelare za savet koji model košnice da odaberem, DB,RV? pre svega idem na prosirenje drudstva u naredne 3 godine med me ne iteresuje.... Pozdrav i hvala...

Autor: Dejan Tanča tračanin
Postavljeno: 25.06.2015. 07:23:35

Pcelarstvo je skup hobi(sport).Ako zelite da se obogatite od pcelarstva bolje odmah odustanite.Bavim se pcelama oko 25 godina i nisam do sada imao znacajnijih finansijskih efekata a mislim da ih necu ni imati.Obozavam ih i mislim da cu se baviti njima sve dok sam ziv.Znaci ja volim pcele i zato se njima i bavim.Mislim (mozda neskromno)da poznajem njihov zivot solidno da bih sebe zvao pcelarem.Moji saveti pcelarima pocetnicima:-pocnite u prolece(nikako krajem leta)
-uzmite bilo koji tip kosnice
-ovu zimu iskoristite za kontakte sa pcelarima iz okoline,ucenje biologije pcele i biologije pcelinjeg drustva
-spremite nesto para za rojeve,secer,satne osnove,kosnice
-spremite mesto za pcelinjak blizu vaseg prebivalista ali ipak malo sklonjeno (prskanje voca u prolece)

-2-3 godine minimalno uvecavajte broj drustava ali zato neka budu najjaca u okolini
-za uvecanje broja drustava koristite SAMO SVOJE ROJEVE (TIHOSMENSKE)MATICE
-nakon 3 godine odlucite kojim tipom kosnice zelite da pcelarite
-za tih 3 g.imacete i svoju tehnologiju pcelarenja
I na kraju:Pcele umiru od bolesti i gladi,iskljucite iz njihovog zivota ta dva elementa i sigurno cete biti uspesan pcelar.

Autor: zvonimir mitic T.S.
Postavljeno: 07.08.2015. 15:39:24

Postovanje,dve godine citam i kroz forum se edukujem.Ove godine sam radio i ucio kod zene koja se 30 god.bavi pcelarstvom.ona radi sa 30 poloski pa i ja nabavih materijal za 4 kosnice i na prolece ako Bog da krecem.
Najmanje se pise o pcelarenju sa poloskama,kao da ih nema ili su malo zastupljene,inace ce moj buduci pcelinjak biti ctacioniran zato sto imam malinjak i nalazim se na mestu gde ima 10 ha bagremove sume i uvek u okolnim atarima puno njiva sa suncokretom i uljanom repicom.Ako neko moze da me samo malo posavetuje vezano za polosku,mislim na sam izbor kosnice i rad sa njom.
Neki kazu da je staromodna......

Autor: zoran69
Postavljeno: 15.09.2015. 19:10:50

Može li da mi neko posalje literaturu o pcelarstvo u el.formi na adresu sasabn@live.com. Unapred zahvalan budući pčelar.

Autor: Saša
Postavljeno: 30.03.2016. 12:02:19

kako iz panja da prebcim pcelu u kosnicu ,hocu da se bavim pcelarenjem ,neznam nista o tome ako hoce neko od iskusnih pcelara da mi objasni.

Autor: goran
Postavljeno: 25.04.2016. 16:49:19

hteo bi da se bavim pcelarstvom moze li neko da mi da neki savet od iskusnih pcelara posto sam pocetnik i slabo se razumem u taj posao nalazim se gde ima malinjak aronija suncokret i bagrem unapred zahvalan moja e adresa je jolepolic@yahoo.com

Autor: jole
Postavljeno: 16.05.2016. 18:07:34

Taj gospodin sto kaze da se od pcelarenja ne zaradjuje, ili je obican lazov ili totalno ne upucen, 1kg meda je 7€, 1kg poena 20€, 1kg voska 20€, 1kg pcelinjen otrova 35 000€. Naravno sve to ne dolazi od par košnica već od minimum 100 i od mnogo rada i truda. Ako se čovjek ozbiljno posveti pčelarstvu i svim proizvodima od toga se ibte kako može lepo živjeti
Pozdrav svim novim pčelarima i sretno

Autor: sasa
Postavljeno: 18.05.2016. 20:59:21

Ja sam Aleksandar Pavlović ; email: neocolonialist@gmail.com ; Imam desetak hiljada € koje bih uložio u pčelarstvo o kom znam vrlo malo. Molim Vas, pošaljite mi linkove i knjige na tu temu i ponudite mi ortakluk 50:50.

Autor: Aleksandar Pavlović
Postavljeno: 23.07.2016. 10:57:27

Poštovani,
kao potpuno mlad i neiskusan pčelar, obraćam Vam se za pomoć.
Naime, kupili smo proletos dve DB košnice, imamo mentora koji kaže da su bile pune i savršene, videlo se da pčele vredno rade.U toku avgusta tretirali smo ih četiri puta listićima protiv varoe,sve je izgledalo u redu, mentor je rekao da u košnicama ima oko 20kg meda i mi smo odlučili da taj med ostavimo pčelama za zimu i da na proleće kupimo još košnica.Međutim, juče smo bili u obilasku, a idemo redovno, i broj pčela je znatno smanjen.Kako košnice imaju nastavak gornji, u nastavku ih uopšte nema.Vidi se da ih ima mnogo manje.Mrtve nisu, ali ih nema.Maticu smo našli, ona je tu.Da li možda možete da predpostavite šta je moglo da se desi i šta bi smo mogli da uradimo kao i da li smo nesto pogresno uradili?
Takođe sam htela da Vas zamolim za savet.Naime, kupili bi smo još tri košnice,iste DB.Da li je bolje da sačekamo proleće ili da ih kupimo sad? Kupili bi smo od iskusnog pčelara.
Hvala unapred

Autor: Aleksandra Radojevic
Postavljeno: 26.08.2016. 09:16:40

Kao autor ovog članka hteo sam da pokažem kakav može da bude put do bavljenja pčelarstvom. Svako ima pravo da izabere način kako da počne da se bavi bilo kojim poslom i na koji način profesionalno ili hobijem. Normalno je da oni koji vredno i strastveno rade na bilo kom polju mogu i da pčekuju neku satisfakciju materijalnu ili nematerijalnu.
Kako je gospodin Saša napisao:
Taj gospodin sto kaze da se od pcelarenja ne zaradjuje, ili je obican lazov ili totalno ne upucen... biću sve što je napisao. Ove godine nisam iz košnica izvadio ni gram meda, ali sam morao isto tako da se borim da moja društva ostanu jaka i zdrava da takva dočekaju zimu i prezime do sledeće godine.
Moram da podsetim sve one koji počinju da se bave pčelarstvom da je pčelarstvo deo poljoprivrede i da je svaka sezona priča za sebe, da zavisi od neba. Neka godina je dobra, pa ima dosta meda i moguće je i zaraditi nešto novca (to ne znači obogatiti se), a neka čist gubitak.
Iako poznajem priličan broj pčelara neznam još ni jednog koji se obogatio. Ako neko počinje da se bavi pčelarstvom radi velike zarade bolje neka bira neko bolje plaćeno zanimanje ( npr pevanje, fudbal....)
Pozdrav kolegama pčelarima budućim, sadašnjim itd.

Autor: Zoran Anđelković
Postavljeno: 27.08.2016. 02:10:58

Dobro vece, volela bih da pocnem da se bavim pcelarstvom. Ako neko od iskusnih pcelara moze da mi posalje literaturu u el. formi bila bih mu jako zahvalna. Moj email je tijana.djuricin@gmail.com

Autor: Tijana Skoko
Postavljeno: 11.09.2016. 22:29:27

Zdravo, zelim da pocnem da se bavim i ja pcelarstvom pa hocu da iskoristim zimu da malo studiram knjige i literaturu pcelarsku, ako moze neko od vas vrvnih i iskusnih majstora u ovom zanatu da mi isprati literaturu u el. formi ili neku drugu literaturu ili neki link, na sta odnapred zahfaljujem.

Pozdrav

Autor: Robert trajchev
Postavljeno: 16.09.2016. 17:01:57

Cuo sam na internetu od jedan stari pcelar da protiv ose koristi mesa poliena sa otrov... Mogu da dobijem savet ili iskustvo za ovim postupkom. Strah mi je da ne zatrujem pcele...

Autor: Ile
Postavljeno: 09.10.2016. 23:36:33

Odgovor na komentar g.Sase od 18. 05.2016. Pcelarstvo je visokorizicna niskoprofitabilna grana poljoprivrede. Ovo je definicija pcelarstva koju sam cuo kada sam poceo pcelarenje. Da li Vam je poznata narodna izreka »100 ovna-200 _uda-400 paprikasa«Potvda ove narodne (ne moje) mudrosti je prinos meda 2016 i nastupajuce izimljavanje 2017.

Autor: zvonimir mitic T. S.
Postavljeno: 18.02.2017. 23:26:09

Svo moje znanje o pcelarstvu potice iz rane mladosti.Otac je ,slucajno u Javor planini kod Han Pijeska,nasao roj pcela.Zbrinuo ga u jednu drvenu kutiju i otpoceo sa tim.Imali smo meda u izobilju.Sveo je to na desetak kosnica(primitivne trnjke),ali se u avgustu jedna do dve unustavala i vadio med.Imali smo ga dovoljno.Vise nema tog pcelarenje a ni sela u kome sam to gledao.Danas je to sasvim drugacije.Trazi znanje i opredeljenje(ako zelis da ti to bude posao).Sigurno se isplati.Covek svakako trosi vreme na nesto ili se izlezava i trune i fizicki i psihicki.Opredeliti se za nesto,znaci potrositi vreme kvalitetno.
Pocecu sa jednom kosnicom ove godine i polako.Ne zelim (u godinama sam)da to bude vise od par kosnica,ali hocu da imam svoj med.
Forum je dobar pa cemo se ohrabrivati i razmenjivati znanja i vestine.

Autor: Milorad
Postavljeno: 23.02.2017. 02:31:44

Pozdrav svima, voleo bih da se bavim pcelarstvom i ako bas nista o tome ne znam ali dece vole med, pa bih zamolio ako neko može da mi pomogne sa literaturom za pocetnike u el.formi. hvala u napred radovandjordjevic@hotmail.com

Autor: Radovan
Postavljeno: 23.02.2017. 19:09:59

Pozdrav drugari.
Najpre, mlad sam i zelim da se bavim pcelarstvom. Ono sto mi je za pocetak potrebno od vas jeste literatura, vidim dosta komentara o tome pa bih vam bio zahvalan da i meni neko to posalje na: nidzadelija@gmail.com
Svidja mi se nacin na koji sajt funkcionise, s’toga vas molim da mi posaljete literaturu u kojoj mogu da saznam sve sto je neophodno za pocetak pcelarenja. Zelim da mi pcelarstvo postane hobi. Unapred sam vam zahvalan i radujem se ovoj poljoprivrednoj grani.

Autor: Nikola
Postavljeno: 24.02.2017. 14:36:50

Dragi, pčelari neka bude ova godina medna

Autor: Dušan.
Postavljeno: 22.03.2017. 01:15:14

Najozbiljnije razmisljam o pčelinjaku. Početnik sam sa oskudnim znanjem pa bih zamolio nekog budućeg kolegu da mi, u elektronskoj formi, pošalje literaturu dovoljnu za samostalno osnivanje pčelinjaka na email:N.Miroljub1211@gmail.com Hvala unapred.

Autor: Miroljub
Postavljeno: 17.04.2017. 15:34:52

Milos Kraljevo, 23.05.2017.
Miroslav Lazarov, 12.05.2017.
nikola Đurić, 11.05.2017.
Mileta Čačak, 04.05.2017.
Nediljko Lovrincevic, 19.04.2017.
Miroljub, 17.04.2017.
Eko End dezinsekcija, 13.04.2017.
Boris, 13.04.2017.
Мића, 09.04.2017.