Pčelarstvo za početnike - saveti

Autor: Zoran Krstic
Datum postavljanja: 27.06.2011.
Kategorija: Opšte o pčelarstvu i pčelama

Broj pregleda: 80000
Broj jedinstvenih poseta: 55504

Pčelarstvo za početnike - saveti

Za svaki posao, pa i za ovaj, potrebna je ljubav prema pečelarstvu. Najbitnije je da se oslobodite početničkog staha u radu sa pčelama, i da niste alergični na njihov ujed. Ako posle ujeda imate samo otok, crvenilo ili svrab, to je normalna reakcija organizma i vremenom će te postati imuni.

Poželjno je da imate prijatelja, drugara ili komšiju pčelara ( skoro nikada ne odbijaju pomoć mladom pčelaru) , koji bi vas u početku upoznao sa početnim radovima na pčelinjaku. Pre svega treba da vam objasni kako da pristupite košnici bez sraha i pokaže postupak prilikom pregleda društava ( nadimiti košnicu, otvoriti poklopnu dasku i izvaditi ram sa pčelama).

Veoma je bitno da se u startu opredelite za tip košnice sa koji će da pčelarite, jer raznovrsnost tipova košnice otežava rad na pčelinjaku. Svaki tip košnice ima svoje prednosti i nedostatke, što će te se i sami uveriti kad steknete iskustvo. Takođe je veoma bitan i izbor lokacije gde će te postaviti košnice. Mesto treba da bude sunčano, košnoce treba okrenuti prema jugoistoku, u zavetrini, blizu vode a da ne bude podvodno.

Za sam početak potrebno je nabaviti neophodan pčelarski pribor i to: pčelarsku kapu ( odelo ), pčelarski nož i dimilicu a kasnije i ostali pčelarski pribor ( centrifugu za vađenje meda, viljušku za otvaranje poklopčića, trafo za utapanje satnih osnova idr.). Poželjno je, ako u vašem mestu postoji udruženje pčelara, da se učlanite i na taj način dođete do korisnih saznanja od starijih i iskusnih pčelara. Isto tako preporučujem vam da se pretplatite na časopis " Pčelar", gde mogu da se nađu veoma korisni saveti.

Srdačan pozdrav i puno sreće u radu svim mladim pčelarima.

Komentari

Hvala na savetu, ispoštovaću sve kako ste mi rekli.

Autor: Marko
Postavljeno: 28.06.2011. 21:41:19

hvala puno od pocetnika pcelara bez dana iskustva

Autor: mara
Postavljeno: 03.07.2011. 18:41:35

koliko mi je novca potrebno za pocetak? to je jedino pitanje koje me muci s obzirom da sam jos uvek student...imam vikendicu u blizini kuce i odavno planiram da pocnem da se bavim ovim poslom...znam da je potrebno puno znanja , ali spreman sam da ucim...

Autor: nidza
Postavljeno: 07.07.2011. 23:46:00

NEMA NI JEDNE KNJIGE NI CASOPISA KOJI POCETNIKA UPUCUJE KAKO ISTA DA RADI SA UHVACENIM ROJEM.SVA LITERATURA SE ODNOSI NA ONE PCELARE KOJI VEC IMAJU ODREDENO ISKUSTVO.JA SAM KAO I MNOGI UHVATIO ROJ,UPAKOVAO GA STARU KOSNICU.I STA SAD,KOLIKO IH IMA KAKO SA NJIMA RADITI,STA SA NJIMA RADITI, KAD IH OTVARATI,KAKO DIMITI,KAD CEDITI MED...A NEBITI IZBODEN.JA SAM IMAO 4 LEKARSKE INTERVENCIJE.BILO BI DOBRO DA POSTOJI LITERATURA KOJA BI VODILA BAS OVU GRUPU POCETNIKA.NJIH JE NAJVISE,ONI IPAK ’UDOME’ NASE IZLETELE ROJEVE.

Autor: ICO
Postavljeno: 09.07.2011. 08:13:22

Postovani Nidzo,
Svaka ljubav prema hobiju ima svoju cenu, ali vremenom pcelar tezi da razvije pcelinjak, da ima vise drustava i samim tim, da izvadjenom kolicinom meda zadovoljava svoje potrebe, pokloni po koju teglu meda rodbini, prijateljima / jako lep osecaj /, a mozda i neki kilogram proda pa ima i malo koristi. U zavisnosti od tipa kosnice i proizvodjaca cena se krece od 50 do 100 eura po kosnici, treba dodati nabavku paketnog roja ili rojaka na ramovima, kao i nabavka osnovnog pribora za sam pocetak bez centrifuge, misljenja sam da ce Vas to kostati jos dodatnih cca 100 eura. Savetujem da se upoznate sa aktivnim pcelarom koji prihvata literaturu i nova saznanja u pcelarstvu. Drago mi je ako ste zadovoljni odgovorom, ali ja Vam zelim srecan pocetak.

Autor: zoran
Postavljeno: 15.07.2011. 19:14:08

Potpuno se slazem sa ICO-m...Nabavio sam gomilu literature iz domena pcelarstva,ali nista ili jako malo ima toga sto pocetnika upucuje na neke osnovne stvari.Sva literatura se svodi na pcelare koji vec imaju formiranje pcelinjake,i koliko-toliko iskustva.Polazim od sebe,kupio sam nove kosnice,prva prepreka da li je i koliko bitna boja?Drugo,koje rojeve nabaviti,paketne ili na ramovima?Kako ih prihranjivati u pocetku,kakva je alternativa ako je pcelinjak udaljen 20-tak km i dalje od stana pcelara?Instalirati pojilo za pcele ili ne,i jos citava gomila pitanja koja me kao pocetnika muce...Misljenja pcelara su dosta razlicita,tako da cesto puta sam se u samom startu nasao u situaciji da sam,sumirajuci sve te price,nekom svojom logikom donosim odluke.Na zalost,moram jos da kazem da je jako malo onih koji imaju dobru volju da vam na pravi nacin pomognu i posavetuju vas.
Veliki pozdrav autoru kao i svim clanovima i posetiocima ovog sajta.

Autor: zeljko
Postavljeno: 15.07.2011. 21:51:30

Voleo bih kad bi na ovu temu odgovorili oni ljubitelji pcela koji znaju neuporedivo vise od mene.Bilo bi dbro da se postave i slike pored saveta.Cuo sam od mnogih da nece da skinu roj zato sto neznaju sta dalje s njima.Njih i ne krivim o pcelama smo naucili,jos od malena da im neprilazimo izbosce nas a mozemo i umreti od mnogobrojnih uboda.Zabolelo me kad sam od vilikog pcelara cuo da on NECE da udomi roj zato sto one imaju rojevni nagon pa ce mu se i dogodine rojiti.Po mojoj proceni vise od 80 posto rojeva ugine zatosto nisu navrema udomljene.Iz postovanja prema ti divnim bicima pocecu sa mojim iskustvima udomljavanja pcela.Prvi roj sam skinuo sa okrugle betonske bandere.Bila je hladna noc pa mi nije bila potrebna nikakva zastita.Ispod 16stepeni ne lete.Uzeo sam kartonsku kutiju stavio ispod njih a sa pacetom kartona bukvalno ostrugao pcele sa bandere.Sve su upale u kutiju,pokrio sam ih bluzom i odneo ih komsiji.On ih je udomio.Prosao sam bez uboda.Pcele spasene. Drugi roj je bio na grani tri cetri metra visine.Nisam mogao da osecem granu pa sam morao da ih otresem.Uovom slucaju morao sam da koristim zastitnu opremu.Popeo sam se do roja vezao konop za granu,ispustion sam kamencic da obelezim mesto pada roja pa sam tu postavio kutiju.Moze i koplet kosnica sa ramovima.Konop sam snazno ali kratko povukao,roj se odvojio od grane pao o kutiju,a ja sam pobegao dvadesetak metara dalje.Nastao je opsti haos pcele su letele na sve strane.Posle samo par minuta taj haoticni let dobija neki sklad.Vecina pcela se vracala nazad na granu to znaci da je matica ostala na grani.Za desetak minute je bio mir pa sam to ponovio.Ovog puta je vecina pcela ulazila u kutiju.Matica je tu.Pokrio sam kutiju tako da ostane otvor par santimetara da do predvece mogu sve da udju.Do sad sam na slican nacin uhvatio sest rojeva imam osecaj da i pcele jedva cekaju da ih neko udomi.Uopste nisu bile agresivne.Pa bih savetovao svim pocetnicima da obilaze terene oko pcelonjaka posebno onih donesenih na pasu.Pcele se naj cesce roje pre podne od deset do dvanest sati.Svaki takav roj vredi oko 30 evra,razlog vise za malo truda.

Autor: ICO
Postavljeno: 17.07.2011. 16:03:01

Sta sa uhvaceni rojem.Nasao sam staru kosnicu/ima bar 50 godina/.Dok su pcele jos u fazi ulazka u kutiju imao sam sasvim dovoljno vremena da utopim satne osnove.Dobio sam ih od pcelara na zajam,moram da ih pohvalim izuzetno su posteni niko ti nece uzeti postavljenu kutiju a uvek su spremni da dadnu opremu na zajam.Do prvog sumraka kosnica je bila postavljena 30 cm od zemlje u malom hladu sa letom okrenutim na jug.Kutiju obavezno skroz prekriti da ne izlecu,ipak one cuvaju maticu.Kod kuce sam ih bukvalno istresao u kosnicu.Malo je bilo uznemirenog leta ali sa zastitnom opremnom to nije bilo strasno.Kad su se smestile dodao sam im 2-3deci sirupa.Prokuva se 2 deci vode idoda se oko 150 grama secera.Sud treba da moze stati iznad ramova i da ostane oko 1cm do mteze,poklopca.Po nekima treba staviti 1do 2 rama satne osnove.Prvi put sam tako uradio pa posle par dana na zidovima kosnice nalazio sam zapoceto sace.Zao mi le bilo ali sam morao da skinem to sace.Sad postavim sve ramove a one same svakako pocnu da grade srednja dva rama.Prihrana traje par dana dok pocnu da redovno lete po hranu.Posle desetak dana ta dva rama zarotiram za 180stepeni i izmedju njih stavim jedan neizgradjen.Oprema zastitna se mora koristiti ako necete ka radite u rukavice ruke obavezno nadimiti.Dimilicom pre rada nadimiti vrhove ramova taman toliko da se pcele nateraju da sidju izmedju ramova.Ramove vaditi polako bez udapaca potresa i strogo vertikalno da se nebi pcele a posebno matica ugnjecila.Sav rad oko pcela je toliko lak i lep da me cudi zesto nema vise zena pcelara.

Autor: ICO
Postavljeno: 17.07.2011. 16:42:11

Vas tekst tako lepo pokazuje da je potrebna snalazljivost, masta, hrabrosti za pocetnika kao i improvizacija kako bi se uhvatio roj, zato i nema clanaka u literaturi, jer svako skidanje odnosno hvatanje roja se razlikuje od predhodnog u zavisnosti kako ste opremljeni u tom trenutku i gde se roj uhvatio. Mozete koristiti i plasticnu kancelarijsku korpu za otpatke koju pricvrstite za duzu motku ili letvu i time je priblizite roju. Da niste pcelar a procitali ste da je roj uhvacen u kartonsku kutiju ili korpu za otpatke ne bi verovali, ali vidite da je sve moguce. Sami ste se uverili da pcele tada nisu raspolozene za ubode, ali ko gleda sa strane i pri tome nije pcelar za njega je to zastrasujuce. Nadam se da sam dobro shvatio tekst i da posedujete jedno drustvo, te da ce vam ubuduce biti lakse kada uhvatite roj. Iz postojece aktivne kosnice uzeti ram sa medom i polenom i ako imate izgradjen ram gde bi matica krenula da zaleze, a ostali prostor popuniti praznim satnim osnovama. Ovako formirano drustvo zeli da sto brze izgradi satne osnove i zato treba pomoci prihranom odnosa 1:1 u kolicini koju ste naveli. Moj savet da secer rastopite u toplu vodu stalnim mesanjem jer je tada manja opasnost da dodje do grabezi nego kada kuvate vodu sa secerom. Puno srece u daljem pcelarenju.

Autor: zoran
Postavljeno: 19.07.2011. 13:15:46

Procitaj te knjigu "VEROLJUB UMELJIC PCELRSTVO"veoma dobra knjiga..pozz

Autor: Dragan
Postavljeno: 07.08.2011. 14:05:29

sve je lepo objasnjeno

Autor: stevan
Postavljeno: 14.09.2011. 12:32:22

jako lepo objasnjeno u kratkim crtama za pocetnike u pcelarstvu hvala na ovim lepim savetima.

Autor: bane
Postavljeno: 06.10.2011. 21:27:46

ima li neko iskustva sa rodnom vojom i koje su prednosti i mane na db kosnice

Autor: milos
Postavljeno: 13.11.2011. 20:56:17

Milose, imate veoma opsiran clanak na ovom sajtu sa komentarima za rad sa Rodnom Vojom. Clanak je napisao iguman Petar Dragojlevic, tako da sam ja na osnovu njegovog iskustva sa radom sa RV proletos na svom pcelinjaku uvrstio i voj tip kosnice.pozdrav

Autor: zoran
Postavljeno: 21.11.2011. 10:12:59

Poštovani gospodine Zorane kako da sprečim rojenje pčela pre bagremove paše koristim DB košnice

Autor: Momir
Postavljeno: 21.11.2011. 14:09:36

Sve ovo što sam pročitao na sajtu je sve korisno baš za početnike a osobito komentar Zorana na čemu se zahvaljujem jer sam i sam početnik. Hvala !

Autor: Slaven
Postavljeno: 24.11.2011. 18:31:24

Sve ovo što sam pročitao na sajtu je sve korisno baš za početnike a osobito komentar Zorana na čemu se zahvaljujem jer sam i sam početnik. Hvala !

Autor: Slaven
Postavljeno: 24.11.2011. 18:32:31

bas vam hvala na lepom uvodu i zeljama a to van kaze neko ko o pcelama nists nezna a danas je kupio prvu kosnicu

Autor: daca kula
Postavljeno: 28.11.2011. 23:07:48

Pčelarenje me je od uvek privlačilo.Želeo bih da počnem sa pčelarenjem,ali za mene je to nauka i nešto što se celog života uči.Već duže vreme sam bez posla i za mene je to pravi izazov.Dovoljna je jedna greška pri pčelarenju pa da ode mast u propast!

Autor: Milomir
Postavljeno: 02.12.2011. 17:37:45

Zorane imam 5 db kosnica i pre odprilike mesec dana cuo sam od prijatelja da ima kos. od stiropora., novu ne nastanjenu. Video na you tube-u da postoje kosnice od storopora-stirodura.sta mislite o tome i kada je prvi prolecni pregled pcela posto sam ove godine zakasnio.

Autor: Miroslav-mondosivan
Postavljeno: 10.12.2011. 13:09:24

Zorane, jos jedno pitanje.Od 5 kosnica jedna je 12-ica, druga 10-ka, dve su 8-ice i jedna 7-ica.Ove omice i sedmicu mi je dao jedan komsija koj je ostao nepokretan i prvi put vidim da je na plodistu jos jedno plodiste, 2 komada. Ne znam zasto.Njemu su prosle godine sve tako zazimljene i prezivele su samo 4. Kada sam pre dve godine kupio dva roja naselio sam ih u 12-icu i u 10-ku, tako da je ovo nesto novo za mene. Ne znam sta dalje.Ugornji plodistima jos ima dosta meda, to saqm video prosle nedelje kada sam im dodao izmedju pogacu sa lekom protiv nozemoze.Da ne duzim, da li sam trebao da skinem gornja plodista.

Autor: Miroslav-monosivan
Postavljeno: 10.12.2011. 13:39:46

Dragane gde mogu da nadjem tu knjigu???

Autor: Marko
Postavljeno: 14.12.2011. 21:35:27

Помаже Бог свима!

Да одговорим брату Милошу који је питао за Родну Воју.

Ми на Манастирском пчелињаку имамо Родних Воја. Имамо и неке друге типове кошница. ДБ, ЛР, Фарар, Еко Воју.

Ако желиш да пчелариш са Родна Воја кошницама знај да ћеш у свакој врсти паше, слабијој, средњој или јакој имати меда. Ако поштујеш савете г. Воја Брстине. Колико ћеш меда имати, то зависи од много фактора: квалитета матице, твог умећа, временских прилика ... а пре свега Божијег Благослова.

Уопште говорећи, ако су паше код тебе слабије и продужене, или ако су средње и продужене, са Родном Војом ћеш имати више меда него са ДБ (10 или 12 рамова) или ЛР (10 рамова) кошницама јер су ове превелике за такву врсту паше.

Ако су паше јаче, или баш јаке и периодичне, онда нисам сигуран које ће кошнице донети више меда, да ли РВ или ДБ или ЛР. То је ствар дужег испитивања и не могу ти дати прави одговор из свог искуства. Можда је средња варијанта тада најбоља, на пример Фарарка дванаестица. Или да пчелериш са ЛР осмицом или деветком, јер смањујеш плодиште али не превише, и тиме смањујеш ризик ако година омане, да су ти губици мањи а приноси какви такви. Наравно овде је употреба матичне решетке обавезна, и код ЛР (8 или 9 рамова) и код Фарарке дванаестице.

На пример ове године по приносима код нас су предњачиле неколико Фарарки дванаестице. И то оне које сам средином априла ограничио на први спрат са матичном решетком, мада су и друге Фарарке дванаестице биле углавном веома добре. Пар њих су баш подбациле, али због лоше матице, ројења или моје грешке.

Има и једна Еко Воја, која је донела пуно меда а имала је само један мали спрат као плодиште. Значи зависи и коју тактику пчеларења изабереш. Ово са Еко Војом је нешто слично Ренсоновој методи али само у једном сегменту, тј. по величини у плодишта.

Једна Родна Воја ми је изградила два спрата саћа и донела преко 40 килограма меда. Док су ми ДБ донеле у просеку мање меда од Родних Воја, што не значи да ће тако бити и у твојим пашним условима, јер могу да говорим само о својим, из сопственог искуства.

Мишљења сам да човек прво треба добро испитати локалитет свог пчелињака па онда одлучити са којом ће кошницом пчеларити. Врло важна је и клима. Код нас је например пуно топлије него у Србији а снег скоро никад не остане дуже од једног дана, и то ако падне. Највећи забележени минус у протекле три године је био мину три целзијуса. И то само пар дана.

Све у свему, пуно тога зависи од правилне процене пашних прилика на свом локалитету. И технике пчеларења. Није све у врсти кошница, али је прави одабир ипак веома значајан.

А свак за себе бира и одлучује. ДБ или РВ, питање је на које свако треба сам одговорити, у односу на климу, надморску висину, пашне прилике, начин пчеларења (стационарно или селеће) ...

С Богом.

Autor: игуман Петар (Драгојловић)
Postavljeno: 22.12.2011. 05:33:00

zdravo imam 8 kosnica uzimljeni niosam im dirao med ove godine (pocetnik sam u pcelarstvu ) dali je potrebno da ih stimulisem u martu da bi matica vise polagala jaja zozdrav i unapred hvala

Autor: Pedja
Postavljeno: 03.01.2012. 17:34:06

Ako imas dovoljno meda u kosnici nije neophodno vrsiti stimulativno prihranjivanje. U rano prolece trebas napraviti detaljan pregled pcelinjih drustava, a posle pregleda i procene stanja pristupiti odredjenim radnjama. Pcela je vrlo racionalno bice pa ce radije proletos uzimati sirup nego trositi zalihe. Dovoljne zalihe meda je spokojno prolece i vrlo dobar razvoj drustva za glavnu proletnu pasu. Med je pcelinja prirodna hrana, a sve stobijoj dodavao je samo iz nuzde.

Autor: vagan
Postavljeno: 12.01.2012. 00:48:36

O gajenju pčela, razmišljam godinama, ali to je uvek bilo sa krajnjim zakjlučkom ma gde ću ja to, živim u stanu i kako sada to može da funkiconiše... Moje pitanje , da li može, kako se gaji stacionarano ili seleći, da li moram preko zime te košnice da stacioniram kod nekog prijatelja u dvorište, i ako treba da li može bilio koja lokacija dvorišta .. Još jedno pitanje, da li je pogrešno vreme nabavka komplet košnice sa pčelama u proleće.
Znam da su pitanja "veoma amaterska" ali moram napraviti prvi korak. Zahvalan na odgovoru!

Autor: Zoran Ivković
Postavljeno: 24.01.2012. 12:35:39

Помаже Бог брате Зоране.

Важно је знати да ли ћете се бавити пчеларством само за своје потребе или као професионалац.

Професионалци обично селе своје кошнице неколико пута годишње и имају их пуно.

Они који се баве пчеларством само за себе имају само по неколико кошница.

Пчеле су изузетно издржљиве на зиму и могу зимовати и у дворишту неког вашег комшије или пријатеља у граду али и на планини од 1400 метара. Само ако су здраве и са доста квалитетног и добро распоређеног меда за зимске резерве.

Важно је да и околина где држите пчеле буде незатрована тј. без фабрика које су велики загађивачи и без велике хемије у повртарству и воћарству у околини.

Најбоље да их држите негде на селу, код неког пријатеља или рођака. Или на свом имању ако га имате. Само да има паше за пчеле. Да има воћа у рано пролеће, багрема у мају и липе у јуну, а после што скупи.

Пчелиња друштва можете купити са све кошницама и пчелама. Или их сами формирати, преко пакетних ројева које постављате у ваше празне кошнице.

Имате обично преко огласа да неко продаје пчеле, мада треба да иде неки искусан пчелар са вама да их предходно преконтролише како стоје са здрављем.

Обично људи купују ројеве или кошнице са све пчелама почетком јуна, али свако време осим зимског, погодно је за куповини и транспорт кошница са пчелама.

Само изаберите један тип кошнице, максимално два типа, и тако пчеларите. Немојте имати по три или више врста кошница. Лично вам препоручујем кошницу Еко Воја, но то је ствар вашег избора. Ако узмете и неку другу кошницу опет сте учинили добар потез, јер у руци Мандушића Вука, свака пушка биће убојита.

Ми имамо 5 врста кошница али смо то тако решили ради експериментисања и јер нас има више који нам помажу.

И знајте, са сваком кошницом можете успешно пчеларити, само вам треба учитељ, воље и знања. Ко воли пчеларство он ће пчеларити са љубављу, а то је већ темељ успеха.

Наравно, Божија помоћ и Благослов су вам примарно неопходни.

С Богом и свако добро.

Autor: игуман Петар (Драгојловић)
Postavljeno: 24.01.2012. 21:28:27

SVE SAM KOMENTARE I SAVETE PROCITAO I KUPUJEM 4 KOSNICE HVALA SVIMA KOI PISU O PCELARSTVU NADAM SA DA CU I JA MOCI DA DAM NEKI SAVET ZA PAR GODINA

Autor: VASIC BRANIMIR
Postavljeno: 29.01.2012. 01:24:44

EEEEEEEE A KAD JE NAJBOLJE DA KUPUJEM KOSNICE SA PCELAMA I NA STA DA OBRATIM PAZNJU PRI KUPOVINI

Autor: VASIC BRANIMIR
Postavljeno: 30.01.2012. 19:36:23

Kosnice:
www.stolarija.wicks.rs

Autor: Wicks doo
Postavljeno: 31.01.2012. 09:59:42

da li smem otvarati kosnicu zbog stavljanja pogace kada je napolju temperatura u minusu. unapred hvala

Autor: ivica
Postavljeno: 08.02.2012. 01:17:24

Помаже бог свима.

Ја бих хтео да се бавим пчеларством али имам један велики проблем са временом, јер сам доста одсутан од куће, и имам око 5-6 дана слободног времена у месецу. Па незнам да ли могу све да постигнем за то време?

Унапред хвала.

Autor: Иван Дојчиновић
Postavljeno: 09.02.2012. 16:17:13

Postovanje svima,za licne potrebe planiramo da kupimo par kosnica,iskustva sa pcelarstvom nemamo i kako je najbolje to uraditi,koja je minimalna udaljenost du udaljene od dvorista gde se boravi ,sta preporucujete da postavimo 2 ili 4 kosnice ...

Autor: Goran
Postavljeno: 11.02.2012. 20:06:18

Бог вам помого брате Иване.

Можете да се бавите пчеларством и ако имате само толико слободног времена.

Битно је само да помолите Богу и кренете са вером.

Наравно, битне су још неке ствари.

Да пчелама за зиму оставите пуно меда, да би зимовале на меду а не на сецерном сирупу. Тада ћете следеће године имати здраве пчеле.

Да их редовно штитите од варое. Најбоље Аргус Расом, три картона током године и једном оксалном у новембру.

Изаберите једну врсту кошница. Саветујем вам Еко Воју, али и друге кошнице су добре ако знате да радите са њиховим специфичним захтевима. То је ваш избор. У рукама Мандушића Вука свака пушка биће убојита.

Значи, само крените, и обавезно штитите друштва од варое 4 пута годишње.

С Богом.

и

Autor: игуман Петар (Драгојловић)
Postavljeno: 12.02.2012. 09:58:28

Хвала вам на одговору!

Имам још једно питање ако вам нисам напоран.

Како се користи Аргус Рас против варое?

А што се кошница тиче већ сам одабрао (ДБ) јер ће ми један пријатељ поклонити једну а ја ћу копити још три и боже здравље почети успешно бављење пчеларством.

С Богом.

Autor: Иван Дојчиновић
Postavljeno: 12.02.2012. 22:17:28

Vrlo ljubazni i iskreni odgovori i saveti i ja mislim kad se vratim iz ovog toplog Portugala da pocnem dase bavim pcelama.Srdacan pozdrav svim pcelarima i saljem vam malo toplote iz portugala

Autor: Radenko Markovic
Postavljeno: 17.02.2012. 13:44:09

Poz,
trebao bih na proleće da uzmem nekoliko košnica. Pročitao sam u Vašem tekstu da ne sme da bude podvodno. Moj plac je na svom nižem delu podvodan, na gornjem delu jako malo. Iznad placa je put a sa druge strane su dvojica pčelara od kojih jedan ima 20-30 a drugi 5 košnica. Da li je ovo dobra lokacija za postavljanje košnica ?
Hvala unapred na odgovoru.

Autor: Marko Miljković
Postavljeno: 22.02.2012. 00:28:48

nasao sam dobre savate u vezi pcelarenja i ja bih voleo da pocnem sa pcelama da radim ali sam skroz amater sto se tice pcela i posla sa njima nadam se da cu skupiti hrabrosti i poceti sa pcelama inace nisam alergican na njih

Autor: Harold Margit
Postavljeno: 28.02.2012. 20:01:55

Помаже Бог свима.

Брате Иване ДБ кошнице су такође веома добре. Само напред. Имаћеш успеха са сваком кошницом, само да научиш рад са тим типом који си одабрао.

Лек против варое - Аргус Рас, користи се врло једноставно. Картони Аргус Раса (у паковању их је 5) натопљени су екстратима од разног биља који обарају вароу. По један картон се стави у једно тело где има легла. За тебе који пчелариш са ДБ кошницама, то значи да поставиш један картон у плодиште, у центар легла.

Наиме, како су ови картони дугачки око 25 цм, узмеш чачкалицу и прободеш картон при врху, тако да картон правилно виси на чачкалици вертикално испружен надоле. Кад нађеш где је центар легла што и није неки проблем, само између та два рама у центру легла полако спустиш картон између пчела. Рамове врло мало можеш пре тога и да раздвојиш да не би повредио неке пчеле. А ако рамове не раздвајаш спуштај картон Аргус Рас врло нежно и полако да сам лагано пропадне између пчела. На крају ће он висити пуном дужином на доле, вертикално, а чачкалица ослоњена на сатоноше рамова неће дати да картон пропадне на дно. Наравно, картон са чачкалицом пробуши при врху, али не на самом врху да га пчеле не би одмах прогризле и он падне пре времена. Треба га пробити најмање 7 до 8 милиметара од врха.

Аргус Рас може више пута годишње да се користи и у сред паше и кад није паша. Изузетно је ефикасан и потпуно еколошки. Обара вароу данима а првих 7 до 15 дана највише. Можеш га користити три пута годишње. Но против варое је најважније да ставиш Аргус Рас у другој половини јула. На пример 20.јула.

Неко ко има неодговорне пчеларе у околини, тј. пчеларе који слабо штите своја друштва од варое, стављају Аргус Рас први пут још у мају, после багрема. Значи обично негде између 20 и 25 маја. А трећи пут обавезно у септембру, негде око 5. септембра. Но, најважније да га ставиш у другој половини јула и у септембру. То не смеш да прескочиш. Ово у мају и ако прескочиш можеш да се извучеш али ако у јулу и септембру прескочиш, биће проблема, а може неко друштво и да ти убрзо страда од варое.

Ја ћу Аргус Рас ставити једном у пролеће (можда средином марта) јер у пролеће он посебно добро стимулише развој легла, што му је примарна функција. Други пут ћу га ставити око 20. јула, и то је најважнији датум. А трећи пут ћу га ставити око 5. септембра. И наравно, оксална киселина обавезно код нас на Скадарском језеру у око 25 децембра, кад код нас нема легла.

Брате Иване ти оксалном киселином третирај против варое крајем новембра јер је код тебе хладнија клима тј. кад код тебе нема легла и кад буде неко влажно време а температура између 4 и 7 степени. Мада може и на три степена само да није неки јак ветар.

И још би те замолио као колега пчелар и човек који воли да производи што чистији мед, немој никада да против варое употрбљаваш неку хемију, која је уједно и канцерогена. Што не желиш себи, не чини ни другоме. На пример, избегавај Митак, Амитраз и сличне отрове.

Има такође веома добар еколошки лек који се зове Апигард, али је скупљи од Аргус Раса и одаје неки непријатни мирис, па га полако почињем избацивати са пчелињака.

Апигард два три пута годишње и оксална крајем новембра, биће ти сасвим довољно да имаш здраве пчеле и еколошки чист мед.

С Богом.

Autor: игуман Петар (Драгојловић)
Postavljeno: 29.02.2012. 14:30:01

Помаже Бог свима.

На крају предходног коментара треба да стоји да се Аргус Рас треба стављати два до три пута током године а не Апигард.
Нехотично сам написао Апигард уместо Аргус Рас. Апигард се иначе никада не даје три пута годишње већ два пута. По једна паштета на 15 дана.

Праштајте за нехотичну непрецизност.

С Богом.

Autor: игуман Петар (Драгојловић)
Postavljeno: 01.03.2012. 01:38:19

Хвала вам пуно на овим саветима, све ћу урадити како сте ми написали.
И наравно да нећу користити никакву хемију јер ћу ја тај мед првенствено давати деци а никако небих могао деци да дам несто сто није здраво.

Хвала јос једном.

И желим сву срећу онима који су се као и ја одлучили за пчеле.

С Богом.

Autor: Иван Дојчиновић
Postavljeno: 02.03.2012. 19:50:35

Pomaže BOG braćo!
Evo počinjem se baviti pčelarstvom, čitam pomalo ali niđe ne nađoh štad stavljam u dimilicu kojom nadimljavam pčele?
Šta vi stavljate? Šta je efikasno a da nije štetno po pčele?
Drugo pitanje je :kako najefikasnije razrojiti pčelinja društva?
Meni se roje po 2-3 puta pa meda nema vrlo malo.
Pozdrav za sve!

Autor: Mladen
Postavljeno: 22.03.2012. 20:28:51

Imam 20godina dodatni profit bi dobrodosao naravno razmisljajuci dosao sam do ove ideje nekako i makar da pokusam bez ikakvog iskustva voljan da naucim i da se potrudim pocinjem da citam a ako bi neko mogao da me kontaktira za dodatne informacije bio bi zahvalan :) dosta korisnih informacija sam i procitao samo prvo da pitam
sta mislite vredi li uopste da se potrudim jer ne mogu previse bas vremena da odvojim da ucim o tome jer imam i drugih obaveza pa da li vredi povrsno prici ’toj prici’ recimo sada kada ne znam apsolutno nista ni gde sta nabaviti niti bilo sta drugo

Autor: Qwerty99
Postavljeno: 30.03.2012. 21:14:31

evo da se pozdravim ja sam pre 7 dana dobio pcele i drzao ix zatvorene u kosnici 100 pcela i matica pa cu ix otvoriti za par dana pre svega sam kosnice namazao mentom (nanom) domacom :D i danas sam izveo eksperiment pcele sam pustio 10 kom. i za 5 sati su pokusale ponovo uci u kosnicu imam 2 kosnice ali jos cu napraviti kosnica sutra poci njem ove 2 i nisu neke ali samo cu sace prebaciti . Zeleo bix savet ocu da napravim kadilicu (ono za dimljenje valjda se tako zove ) pocetnik sam 13 god. pa da pokusam napraviti ako ne mogu onda cu kupiti, vec puno znam o pcelama ali rad sam da naucim jos .

Autor: Marko
Postavljeno: 21.04.2012. 19:11:42

svaka cast sto si srocio tekst, pola cirilica pola latinica a o interpukcijskim znacima da i ne govorimo......

Autor: srdjan
Postavljeno: 22.04.2012. 09:57:46

javam se zahvaljujemna savjetina kod mene se desilo damije matica nestala iz košnice početkom aprila a u drugom sanduku kroz pr dana i druga molijobi dami neko ovo objasni štamise ovo dešava jer sam početnik

Autor: muradif
Postavljeno: 05.05.2012. 10:46:03

Zdravo! ja sam Mirko Sekularac zivim u Beranama u Crnoj Gori.Imam 17 godina ,Samo bih htio da pitam koliko mi je vremena potrebno da naucim o njima veci dio?Jako me to zanima i volim da se bavim time...Gajim veliku ljubav prema njima....Nadam se da cu jednog dana biti uzoran pcelar...

Autor: Mirko Sekularac
Postavljeno: 06.05.2012. 21:52:24

Voleo bi da se bavim pcelama ali o tome neznam ama bas nista,isto tako znam da se umece pcelarenja uci kako iz literature tako i sa iskusnim pcelarom.Pa zato molim nekoga iz Batajnice i okoline Beograda ko je voljan da mi pomogne i barem delimicno uputi u ove tajne da mi se javi na e-mail slavko_misirkic@yahoo.ie bio bi mu veoma zahvalan.Pozdrav

Autor: Slavko
Postavljeno: 23.05.2012. 19:49:50

imam lep plac i kuću na obodu Beograda tik pored šume,oko 8 ari.
da li je pogodno za pčele i koliko mogu da postavim ukupno košnica?čisto je nema zagađivača.
mislim da će imati da se hrane lepo pošto ima svega ovde,samo me brine da li treba dozvola od komšija i da li je opasno za njih,da me ne prijave kod inspekcije?

Autor: šumar
Postavljeno: 01.06.2012. 00:41:27

Idite na internet sve cete doznati, i da imate kolegu starijeg pcelara.

Autor: Kovi
Postavljeno: 08.06.2012. 23:12:31

Pozdrav svim buducim i sadasnjim pcelarima, iz Budve. Odgovorio bih ’’sumaru’’ iz Beograda. Ja sam procitao u nekim knjigama da pcelinjak mora bit’ najmanje 10m udaljen od ivice tudjeg placa i okrenut ’’ledjima’’ istom. Ja ih drzim u dvoriste, 15 m od ulaznih vrata od kuce. Zivimo u ljubavi i slozi, isto zelimo i vama. Nemoj te se razmisljati, obavezno nabavite 3 kosnice i onda carolija krece. Pozdrav i srecno!

Autor: nikola
Postavljeno: 17.06.2012. 20:29:08

pozdrav svima ja sam se tek danas registrovao na ovaj sajt.
- Pa ajde da se umesam i ja malo u vase komentare,nisam ni ja bas iskusan u pcelarenju,ove godine pocinjem mada sam bio 93.najmladji clan pcelarskog drustva u Vrscu.
imao sam 2 godine par kosnica ali se sve to izjalovilo,nesto zbog uslova i loseg pribora nesto zbog tada lose finansijske situacije ali najvse zbog nemarnosti i neodgovornosti.Jednostavno bio sam i suvise mali 3. razred osnovne skole,a imao sam i dosta drugih obaveza.
- No ljubav prema pcelama je ostala i do dan danas,pa sam odlucio da se ponovo upustim u pcelarstvo ali ovog puta ozbiljno i sa odgovornoscu.
sve sto mogu za sad da vam dam od saveta mislim pocetnicima je da bez ljubavi prema pcelarstvu,jake volje i naravno odgovornosti nemojte ni da razmisljate na pcelarstvo a kamo li da se oprobate.

Autor: Leonardo
Postavljeno: 18.06.2012. 00:22:09

pomaže bog

imam jedno pitanje . izvadio sam roj iz drveta mnogo je mali i ima maticu ,stavio sam ga u košnicu posle sedam dana pokuso je da ode i ako sam ga prehranjivao svako vece sirupom.
Imam jos jednu kosnicu koja je veoma jaka dali ga ona nije isterala, ma da su i mravi bili navalili. Hvala unapred.

Autor: veljko
Postavljeno: 08.07.2012. 10:25:29

Pozdrav svima! Zelim od proleca da uzmem neki broj kosnica, jer smatram da mi je sad kasno posto nemam iskustvo. da li neko zna koliko je dovoljno za pocetnika koji bi zeleo da bude registrovan?

Autor: Pitanje
Postavljeno: 30.07.2012. 14:48:50

Poštovani pčelari,
početnik sam u pčelarstvu pa mi ne zamerite na pitanjima, a jedno od njih je i ovo:
- imam 3 košnice LR.
- protekli mesec dana (sada je 12. sept. 2012.) karakteriše lepo i toplo vreme, u košnicama imam stalno 4 -5 ramova sa leglom, legu se tzv. zimske pčele. Da li ima smisla sada stavljati satne osnove da mlade pčele grade saće, kako bi ih zaposlili, odnosno iskoristili svojstvo mladih pčela, koje u starosti od 12 - 18 dana imaju svojstvo da luče vosak ili treba da ove pčele štedimo za prolećne radove ?

Autor: Momir Birvalski
Postavljeno: 12.09.2012. 21:48:54

Zelim da se bavim pcelarstvom, za pocetak bih da nabavim 3 kosnice i da krenem, ima li neko iz Nisa ili okoline ko bi zeleo da pomogne za pocetak?

Autor: Aleksandar
Postavljeno: 14.09.2012. 12:53:51

i ja sam nishlija!!!hocu sve ovo,ali kako.......
shta sve ovde ne prochitah,pochinjem i da se plashim :(

Autor: dalibor
Postavljeno: 01.12.2012. 06:30:19

Samo polako, za pocetak uzmi tri-cetiri kosnice DB i pocni da primenjujes procitano, uz konsultacije sa pcelarima! Naravno najbitnija je ljubav, strpljenje, smirenost i da nisi alergican! Pozdrav i srecno!!!

Autor: rusija
Postavljeno: 01.12.2012. 20:11:20

POSTO SU MOJA PORODICA IMALA PCELE IZ MOGA DETINJSTVA A NIKO NIJE NASTAVIO PA BIH JA HTELA DALI BI JA TO MOGLA NARAVNO JOS UZ NECIJU POMOC DO JA NESTEKNEM ZNANJE

Autor: RUZA SAVIC
Postavljeno: 11.12.2012. 15:42:19

КОД МОГ ПРИЈАТЕЛЈ ЈЕДНОСТАВНО НЕСТАНЕ ПЧЕЛА ИЗ КОШНИЦЕ КОМПЛЕТНО НЕМА ИМ ТРАГА ПА МЕ ИНТЕРЕСУЈЕ ШТА ЈЕ УЗРО ДА МОГУ ДА МУ ПРЕНЕСЕМ ПОЗДРАВ

Autor: ЧЕДО ШАВИЈА
Postavljeno: 21.01.2013. 12:49:40

Помаже Бог свима.

Одмах да кажем да је код добрих пчелара свака кошница добра за пчеларење али и да нема идеалне кошнице. Свака кошница има неке своје предности али и недостатке. Јер кошница је алат а пчеларство занат.

Но, за сваку кошницу има специфична техника пчеларења. Посебно је то важно у односу на пашне прилике на вашем терену али важно је и колико времена имате за пчеларење и како ћете пчеларити - стационарно или селећи.

Ако је паша сиромашна, не бих никоме препоручио неке стандардне кошнице типа ДБ или ЛР, већ на пример Родну Воју или Еко Воју или Фарар са специфичним начином пчеларења (плодиште на једном спрату).

Али ако је паша богата и ако још и селите, ЛР, ДБ 10 или пак Фарар са класичним начином пчеларења (плодиште на два спрата), донеће вам више меда, јер ћете имати веће плодиште и јача друштва током године. А то је веома важно за максимално и брзо искориштење јаке паше. Мање кошнице, са мањим плодиштем, неће моћи да у таквим пашним условима прате у приносима, кошнице са великим плодиштем.

Прво треба да одлучите како желите да пчеларите - стационарно или селећи.

Код нас на Манастирском пчелињаку, већ две године најбоље приносе имамо са Фарар кошницама. Мислио сам да ће Родна Воја да нам да најбоље резултате, али нисам погодио. Реалност нас је демантовала. Класичне кошнице су их поразиле у овој битци. Фарарке су их надмашиле и то не баш мало, а и ДБ 10 и ЛР су на крају имале више меда од Родне Воје. Но, у слабим пашама Родна Воја је далеко боља од класичних.

Сами бирате врсту кошница, али увек бирајте у односу на пашне услове и начин пчеларења, тј. да ли ће бити стационарно или селеће.

Погледајте и околину, тј. са којим се кошницама ту највише пчелари и које кошнице у вашим пашним условима дају највише меда.

Посебно важно за добре приносе је добра матица. На то почетници обично не обраћају довољно пажње. Без добре матице, нема успешног пчеларења, па макар и паша била јака.

Чим приметимо да неко друштво има доста мање рамова са леглом од неког другог друштва, и да заостаје по приносима, знајмо да матица није у реду. И одмах је треба заменити. Свако чекање и одугловачење по том питању смањиће приносе у великој мери. А то је огромна штета.

И најважније. Избегавајте шећер и погаче већ нека вам пчеле зимују на свом меду. Стога им увек оставите да имају довољно свога меда за зимовање, а то није испод 20-25 кг меда.

С Богом!

Autor: игуман Петар (Драгојловић)
Postavljeno: 21.01.2013. 19:07:56

zdravo

Autor: mladen
Postavljeno: 09.02.2013. 12:53:49

Здраво свима! Ја сам почетник у пчеларењу.Од оца који је летос преминуо остеле су ми ДБ кошнице 50 комада стацоинарне. Пошто је била лоша прошла година таква је била и берба меда,изврцао сам 300 кг ливадског меда. Јесенас извршио третман против варое и прехранио све кошнице са медним сирупом. Планирам да први преглед пчела извршим средином марта пошто су још велика колебања температуре. Уз Божију помоћ надам се да ће ова година бити медоносна.

Autor: darkoob
Postavljeno: 02.03.2013. 21:03:12

kada je najbolje nabaviti rojeve

Autor: Dragan
Postavljeno: 07.03.2013. 22:53:43

sve je to lepo objasnjeno ali ja pcelarim vec dvije godine i samouk sam to jest nisam imao iskustva u radu sa starim pcelarima pa dosta gresaka pravim. Ovo sto je u tekstu objasnjeno sve znam ali sustina je iskustvo to jest znati kada sta uciniti.lijep pozdrav za sve pcelare pocetnike.

Autor: nedo
Postavljeno: 09.03.2013. 22:20:56

Prosle godine sam poceo da se bavim pcelarstvom,imam 3 drustva,a ovo prolece planiram kupiti jos poneko drustvo i sam izradjivati kosnice.Odlucio sam se za LR-e,pa bi Vas molio da me posavjetujete kako da nabavim knjigu Pcelarenje za pocetnike (234 str)od Dr Slavomir Popovic,Anta Antic Dipl Ing.U njoj je opisan rad s pcelama,imaju nacrti za izradu kosnica i slikoviti prikazi.Kao pocetniku bi mi puno znacila,te uz nju i mog drugara iskusnog pcelara lakse bi prebrodio ne bas jednostavan i lak pocetak.Unapred se zahvaljujem!

Autor: Miroslav
Postavljeno: 27.03.2013. 19:41:49

Miroslave, ostavi E-mail, poslacu ti u elektronskoj formi, i jos neke literature vezane za LR.

Autor: rusija
Postavljeno: 28.03.2013. 18:58:33

Pozdrav pcelarima!Juce sam posmatrao pcele i primetio da mi iz jedne kosnice izlaze samo na leto i ulaze nazad dok su druge dve energicne,izlecu brzo i druge se vracaju sa polenom te su veoma aktivne i ima ih dosta.Otvorio sam i video da ove dve imaju malo pogace dok je u slaboj ojedeno velicine manjeg dlana.Napravio sm
sirup 2:1 idao svima po 2dl.Pocetnik sam pa neznam dali sam dobro postupio.Pozdravljam g.-rusija-,E-mail je:miroslavgrkinic@open.telekom.rs-,unapred se zahvaljujem

Autor: Miroslav
Postavljeno: 01.04.2013. 18:51:05

ja iso volim pcelarstvo jako mi je zanimljivo pa sam odlucio da nabavim sebi 1 kosnicu,pa posmatram je vec dva dana ali mi nista jos nedonose u kosnicu i slabo izlaze iz kosnice.pa bi vas zamolio da mi objasnite sve o tome

Autor: arnes
Postavljeno: 12.06.2013. 18:35:00

ove godine sam poceo da pcelarim .po0sto mi je jedan stariji pcelar rekao da mi drustva jaka treba da stavim drugi nastavak.tako sam i uradijo.u drugi nastavak sam stavijo pet satnih osnova i pcele su mi izvukle satne osnove ,pa se pitam sta dalje dali da dodajem jos ili ne bojim se da nepogresim jel su ovde pcelari sebicni necu da te upute kako treba pa molim ako ima neko neka mi pomogne

Autor: radaljac m
Postavljeno: 28.07.2013. 15:54:48

volela bih da se bavim pcelarstvom,ali nemam iskustva uopste.prihvatam sve dobre savete,yelim samo da pitam ja bih kosnice zimi postavila u svom dvoristu a a na prolece pa do jeseni bi bile na livadi u mom selu koje je udaljeno od nisa oko 100 km gde nema nikakvog zagadjenja.da li mogu tako da uradim i koliko cesto treba da ih obilazim

Autor: ljiljana
Postavljeno: 13.08.2013. 01:14:20

Ljiljana, necu persirati, ja imam 22 godine, ove godine u junu sam odlucio i nabavio 4 roja i ulozio nesto para u njih. Ja mogu da ti kazem da pare leze u tome, 50 kg meda koje sam ja iscedio vec sam prodao sad a letnji je period, zamisli kako teg zimi ide, jedino treba imati kome prodati. U vezi kosnica, tj toga da ih drzis u dvoristu, mislim da nema problema, mada iz prica coveka koji me je uveo u ovo, inace pcelara koji radi vec 14 godina, sam zapamtio da je pricao da pcela od puta mora da bude udaljena 50 m a od stambenog objekta 70 m, u sustini sve zavisi od tvojih komsija, izgleda tvog dvorista i mestu gde bi stavila kosnice. Ako planiras da ih drzis na nekoj livadi svakako vidi i obezbedi te kosnice jer je moguce da ti ih neko ukrade normalno. Na pitanje koliko cesto trebas da ih obilazis, pa, ovako, pcele su po tome jako zanimljive, u sustini ne vole kad ih stalno cackas, otvaras kosnicu, premestas ramove i slicno, treba im mir za rad. Ja licno poznajem coveka koji sam radi 45 kosnica i stize da ih uradi pored svog redovnog posla, dolazi na pcelinjak samo vikendom a nekad i svakog drugog vikenda. Unapred samo znaj da bez pomoci starijeg pcelara u pocetku tesko mozes sve to da savladas. Koliko znam za sad i koliko mogu ja cu pomoci.

Autor: Nenad
Postavljeno: 16.08.2013. 14:29:31

Помаже бог.
Ако би могао неко само само кратко да ми одговори.
Дали се додају сатне основе у септембру ?
Фали ми у горњим наставцима по један , два рама (ЛР)
Хвала унапред !

Autor: Зоран
Postavljeno: 02.09.2013. 23:26:47

Поздрав свима.
Планирам да на пролеће почнем да се бавим пчеларством па имам једно питање.
Колико се крећу цене кошница?

Autor: Стефан
Postavljeno: 03.09.2013. 20:35:23

U vezi satnih osnova, koliko ja znam nema potrebe dodavati, bez obzira sto fali po neki, jer svakako kad ih budes uzimljavao trebas da imas u svakom nastavku po ram manje, zbog provetravanja.

Autor: Nenad
Postavljeno: 05.09.2013. 18:39:33

Razlicite su cene kosnice od prodavca do prodavca, ja sam ove godine kupio LR kosnice po ceni od 48 evra za normalno kosnicu sa 3 nastavka, 30 ramova, zbegom, poklopcem od potcinkovanog lima i podnjacom kod koje se moze izvuci lim i poboljsati provetravanje. Ako je neko zainteresovan za bilo koju vrstu kosnice i deo kosnice, neka se javi.

Autor: Nenad
Postavljeno: 05.09.2013. 18:42:44

Mozda je neko i napisao negde ovo sto cu ja da pitam, ali komentara je previse, a premalo je vremena...:) Gde mogu da kupim knjigu ’’Pcelarenje za pocetnike’’ dr Slavomira Popovica i Anta Antica???

Autor: Andjelka
Postavljeno: 19.09.2013. 13:41:25

POZDRAV PCELARI :)I JA SAM RESIO DA SE OKUSAM U PCELARENJU I NAPRAVIO SAM 8 LR KOSNICA,NA PROLECE CU KUPITI DRUSTVA I POKUSATI NAPRAVITI CUDA...

Autor: vlado vasojevic
Postavljeno: 26.09.2013. 22:38:29

za početnike kao što sam i ja čitati pitanj nas početnika i odgovore pčelara sa iskustvom prava je dobit1

Autor: kolaković vlado
Postavljeno: 10.10.2013. 22:12:16

Andjelka postavi E-mail adresu i saljem ti literaturu u el.formi!

Autor: rusija
Postavljeno: 11.10.2013. 14:21:13

Molim vas imali ko od clanova ovog foruma da mi daje neki odgoro:kako da znam da jedno drustvo ostao bez matice,koji su znaci da drushtvo je bez matice.Hvala vam unapred i ako je moguce shto hitno da mi dajete odgovor ako je moguce cim vidite ovo pitanje.

Autor: samidin
Postavljeno: 13.10.2013. 19:07:36

@Rusija - da li mogu i ja da zamolim za literaturu u el.formi? zorandxb@gmail.com Unapred zahvalan!:-)

Autor: Zoran ZR
Postavljeno: 03.11.2013. 19:27:50

Pomaze Bog!
Pošto sam pocetnik,zamolio bih rusiju ako moze i meni da pošalje literaruru na mejl.Unapred zahvalan.ramirez.81@mail.ru
S Bogom.

Autor: Ramirez
Postavljeno: 27.11.2013. 11:47:25

Pozdrav svim pcelarima. Kao neko ko zeli da pocne da se bavi pcelarenjem, hteo bih da zamolim za literaturu u elektronskoj formi. Da ne dosadjujemo svi korisniku ’’Rusija’’, ako je neko vec dobio literaturu u elektronskoj formi, molio bih da mi je prosledi na mail riling.ivan@gmail.com. Unapred hvala! p.s. nadam se da cu vam se svima uskoro javiti sa lepim novostima i po kojim novostecenim iskustvom, pa da i ja budem od pomoci nekom pcelaru pocetniku. :)

Autor: Ivan SD
Postavljeno: 03.12.2013. 10:43:17

Postovanje!
Odlucio sam da na prolece kupim dva drustva, koja cu naseliti u dve kosnice koje cu sam napraviti sa drugarom (koji se bavi pcelarstvom 2 godine, ima 5 kosnica). Jos nisam odlucio koje ce to kosnice biti. Uz sebe cu imati pomenutog drugara, oca i ujaka koji su se nekada bavili pcelarstvom. Amater sam u ovome, ali citam i ucim koliko god mi vreme dozvoli uz posao koji radim. Zamolio bih korisnika "rusija" da mi posalje literaturu "Pcelarenje za pocetnike" u elektronskoj formi, ili bilo koga drugog kome je "rusija" vec poslao. Unapred zahvalan, i nadam se da cu uskoro i ja moci nekome pomoci u njegovim prvim koracima pcelarstva!
Sve najbolje u novoj godini!
stanisavljev.dj@gmail.com

Autor: Djordje Stanisavljev
Postavljeno: 05.01.2014. 12:53:44

i ja sam nov u svemu ivime.Pokusavam po raznim forumima da se malo edukujem i za sada imam celu sliku. Kosnice su spremne jos na prolece da kipim drustva i pravac fruska gora :). Na svu srecu tamo imam vikendicu pa cu ujedno i vise vremena provoditi u prirodi koju inace obozavam. Srecno svima...

Autor: emilijan
Postavljeno: 10.01.2014. 19:18:10

Pozdrav pcelari!
Pcelar sam pocetnik, imam jednu kosnicu i veliku pomoc prijatelja koji je dugogodisnji pcelar. Ali pored njegove pomoci zeleo bih i dalje da se edukujem po tom pitanju i ako iko ima neku literaturu u digitalnom obliku za pcelare pocetnike molio bih ga da mi posalje na mail lakic_m@yahoo.ie. Ne postoji lepsi hobi za ljubitelje prirode, ekologije i zdravog zivota od pcelarstva!!! Hvala svima unapred.

Autor: Milan
Postavljeno: 12.01.2014. 09:17:39

Pozdrav svima!
Zamolicu i ja za literaturu.
vlada.kg82@gmail.com
Hvala unapred.

Autor: vladimirvlada
Postavljeno: 22.01.2014. 16:36:32

Pozdrav svim pcelarima!
Ja sam pcelar u najavi ali imam veliki strah od eventualnog kiksa jer nemam nikakvog iskustva te mi je svaki komentar i savet dobrodosao pa tako citam sve sto je dostupno.Ovog proleca sam cvrsto odlucio da posle bagrema kupim 3-4drustva i oprobam se u pcelarstvu koje me privlacim i koje volim,a zbog straha da necu uspeti zamolio bih nekog od korisnika da mi posalje u elektronskoj formi prirucnik za pocetnike na mail gorangajevic1966@gmail.com kao i neki savet!!!Hvala unapred.

Autor: Gajo
Postavljeno: 22.01.2014. 23:03:24

Zdravo drugari.Bavio bih se pcelarstvom pa bih zamolio nekog od korisnika da mi posalje u elektronskoj formi prirucnik za pocetnike na mail gagi1977@hotmail.com.

Autor: Dragan Vasic
Postavljeno: 30.01.2014. 20:43:56

Predpostavljam da puno pcelara pogotovu pocetnika je veoma znatizeljno da sazna sta se desava u kosnici tokom ovih zimskih dana. Poznato je da pcele ne vole uznemiravanje, a pogotovo u toku zime zbog losih vremenskih uslova nije moguce izvrsiti pregled otvaranjem, jer moze biti fatalan po pcelinjem drustvu.
Iskusni pcelari mogu posmatranjem na poletaljci i osluskivanjem u kosnici da odrede u kakvom je stanju pcelinja zajednica i da preduzmu odgovarajuce mere za resavanje problema.

ZIMSKI PREGLED:

- Osllusnuti...ako se cuje tiho i mirno zujanje, pokucati, ako se cuje jaci sum koji se brzo stisa znajte da je sve u redu.
- Oslusnuti...ako se cuje tiho i mirno zujanje, pokucati, ako se cuje jako i duboko zujanje, u pitanju je nedostatak vazduha. Potrebno je ocistiti leto i pokucati, ako se cuje jaci sum koji se brzo stisa, sada je sve u redu.

Procisni let osmatranjem:

- Mrke mrlje na krovu kosnice - sve je u redu.
- Pojedinacno izlecu na procist, posle ciscenja ukoce se - to je pocetak proliva usled uznemirenosti.
- Ukoliko se uznemireno krecu po poletaljci, to znaci da drustvo nema maticu.
- Ako pcele izlecu a zatim padaju oko kosnice, u pitanju je bolest i potrebno je poslati uzorak na analizu.
- Kada pcele "pesaci" sa uzdignutim i rasirenim krilima lepezaju i ne mogu da lete, u pitanju je bolest i treba odneti uzorak na analizu.

RANO PROLECE, OSMATRAMO POLETALJKU:

- Pcele "puze" po poletaljci, stomaci su mali i savijeni trba intervenisati jer je u pitanju glad.
- Mrtve pcele na poletaljci sa rasirenim zadnjim nogama, u pitanju je nedostatak hrane.
- Mrtve pcele, noge i krila sakupljeni, rilica ispruzena, stomak izduzen, znaj te da su uginule od gladi.
- Mrtve pcele sa skupljenim nogama, krilcima i rilicom - bolest
- Mrtve pcele rasirenih nogu i krilaca, a rilica skupljena - uginule su od hladnoce.

Bice mi drago ako sam malo pomogao pcelarima pocetnicima, a nadam se da cu blagovremeno da napisem kako se pcele ponasaju u toku proleca i u jeku pase.

Autor: ZORAN
Postavljeno: 07.02.2014. 23:09:10

Pozdrav svim pcelarima. zamolio bih i ja za knjigu u elektronskoj formi jer sam pocetnik i interesuje me dosta toga. inace planiram da za nekih mesec dana kupim 5 LR kosnica i krenem sa pcelarenjem i daljim ucenjem. email predrag_djordjevic984@yahoo.com

Autor: Predrag Djordjevic
Postavljeno: 09.02.2014. 21:58:06

Molim starije pcelare da mi kazu koliko meda potrose pcele za proizvodnju 1 kg pcelinjeg voska .

Hvala

Autor: mircen
Postavljeno: 10.02.2014. 16:53:48

posto nameravam da se bavim pcelarstvom koji mesec je naj bolji za kupovinu rojeva pcela

Autor: jovan prišić šabac
Postavljeno: 12.02.2014. 18:24:50

pitao bih starije pcelare po iskustvu za savet, da li je pametno uzimati pcelinja drustva na ramovima odma ili prvo uzeti rojeve. u pitanju je pocetnik u bavljenju pcelarstvom.

Hvala

Autor: Predrag Djordjevic
Postavljeno: 13.02.2014. 21:02:02

Pozdrav kolege pčelari!

Iako imam neko predznanje (deda je bio aktivan pčelar preko 40 godina) smatram sebe pravim početnikom, pa i ja molim za literaturu u elektronskoj formi, da obnovim gradivo pre nego što mi stignu naručeni rojevi.

Svako dobro svima!

Autor: Voja Šobat
Postavljeno: 16.02.2014. 20:55:21

Zaboravih da ostavim svoju adresu!

vojislavsobat@yahoo.com

Autor: Voja Šobat
Postavljeno: 16.02.2014. 21:02:28

Planiram da se bavim pcelarstvom pa bih zamolio clanove koji imaju literaturu u elektronskoj formi da mi posalju na meil anikolic53@gmail.com.Pozdrav i hvala unapred

Autor: Aleksandar
Postavljeno: 19.02.2014. 14:43:11

Plozdrav svima, totalni sam amater oko pcelarenja ali planiram da krenem da se bavim ovim poslom i zato bi zamolio nekoga od vas koji ste dobili tu knjigu o pcelarenju u el. formi ako bi ste bili ljubazni da mi posaljete na mail draganpavic2010@hotmail.com Unapred zahvalan

Autor: Dragan KOSOVO
Postavljeno: 20.02.2014. 13:29:12

Početkom 2012.godine sam napisao neka moja interesovanja u vezi pčelarenja, u međuvremenu su privatne okolnosti uticale na to da prestanem sa interesovanjem za ovu temu, da bih sada opet počeo da se angažujem oko početka gajenja pčela.
Moje glavno pitanje i nedoumica : Posedujem parcelu(njivu) 70 ari, na kojoj se nalazi mlad zasad dunja starosti dve godine, to je tipičan ravničarski kraj u Mačvi u blizini reke Save na oko 800 metara od reke, oko te moje parcele je klasičan ratarski atar: kukuruz , pšenica, soja,... Uz reku naravno postoji pojas šumice svom dužinom reke, na stotinak metara je mala šumica koja je počela da se krči, na nekih 200 metara vazdušnom linijom je i međugradski put. Moje pitanje da li ja tu na mojoj parceli mogu da postavim tri -četiri košnice, da li će imati šta da jedu, piju i koliko će biti problem ratarske kulture koje su u neporednoj okolini. Da li će im smetati sunce i da li treba da napravim neku nadstrešnicu kako bi košnice bile u hladovini. Imam veliku želju za pčelarenjem godinama ali jednostavno nemam lokaciju sem ove. Molim za pomoć, hvala u napred!!
Moram da se zahvalim Igumanu Petru koji mi je prošli put dao odgovor na tadašnje pitanje. Hvala!

Autor: Zoran
Postavljeno: 21.02.2014. 02:50:37

Razlicite su cene kosnice od prodavca do prodavca, ja sam ove godine kupio LR kosnice po ceni od 48 evra za normalno kosnicu sa 3 nastavka, 30 ramova, zbegom, poklopcem od potcinkovanog lima i podnjacom kod koje se moze izvuci lim i poboljsati provetravanje. Ako je neko zainteresovan za bilo koju vrstu kosnice i deo kosnice, neka se javi.
Autor: Nenad

Nenade odakle si,ostavi kontakt?

Autor: Zoran
Postavljeno: 21.02.2014. 03:21:02

pozdrav svima
i ja bih zamolila nekoga od vas koji ste dobili tu knjigu o pcelarenju u el. formi da mi posaljete na mail husicedina@hotmail.com
svaka cast na izradi ovako poucne stranice, zaista ima mnostvo dobrih savjeta...

Autor: dina
Postavljeno: 21.02.2014. 14:38:02

zorane,mesto za pcelinjak ti je dobro,voda je blizu oko reke ima pase skoro uvek ,ako nemas u blizini vocnjake koji se prskaju nemas sta da cekas nego nabavljaj pcele i sretno.postavi ih u sarenu hladovinu na postolje a kosnice obavezno zastiti.kosnice kupi nove pod obavezno.o vrsti kosnica dobro razmisli jer stari pcelari kazu da nema losih kosnica vec samo losih pcelara.pozdrav.

Autor: dragan sekula
Postavljeno: 24.02.2014. 20:22:37

pozdrav i od mene za sve clanove
i ja bih zamolila vas koji ste dobili knjigu o pcelarenju u el. formi da mi posaljete na mail slavicabiocanin@gmail.com

Autor: Slavica
Postavljeno: 15.03.2014. 22:05:31

Ja bi poceo sa gajenjem pcela naravno citaju vci postove dosta sam toga razumeo dosta ne, naprimer rec Satna Osnova? vidjao sam kosnice male tj onestandardne kakve su za rad sa pcelama i koko ide?

Autor: Daniel
Postavljeno: 16.03.2014. 21:57:03

@daniel

to je opsirna tema, ne moze se u kratkim crtama objasniti.
postoje dva nacina, a najbolje je kombinovati oba, iz mog iskustva daje najvise efekata, a to je:

1. nabavka dobre literature i ucenje sve iz pocetka, sto znaci potrebno je biti dobro potkovan cinjenicama i teoriskim znanjem. (za preporuku za literaturu je najbolje pitati iskusnije pcelare)

2. praksa, ucenje i rad sa iskusnim pcelarima. neko ce morati u pocetku da ti pomaze, moraces da gledas kako to i prakticno ide, kako stoje stvari u praksi i sl.

tako nekako bi trebalo da izgleda pocetak u pcelarenju svakog mladog pcelara.

pozz i srecno

Autor: nikola
Postavljeno: 17.03.2014. 09:54:05

Postovani javljam se iz Tuzle BH imam problem nabavke 10 paketnih rojeva radi cega sam se i vama obratio,iskreno ovo iskustvo prekogranicne transakcije mi je nepoznato tako da bih vas zamoli da mi preporucite jednog od vasih proizvodjaca paketnih rojeva sa kime bih mogao da realizujem svoj problem sa postovanjem i zahvalnoscu unaprijed veliko HVALA Moja mel adresa je

majrak@hotmail.com

Autor: Esad KARAMOVIC
Postavljeno: 21.03.2014. 10:28:52

Zavoleo sam pcelarstvo,hteo bih da pocnem da se bavim time ali nemam dovoljno sredstava za kupovinu kosnica...
Zanima me kolika je cena LR kosnica?

Autor: Stefan
Postavljeno: 25.03.2014. 09:08:55

Nadam se da nisam zakasnio sa dodatkom clanka koji se odnosi na PREGLED PCELA PUTEM POSMATRANJA LETA (POLETALJKE):

PROLECNO OSMATRANJE LETA:

- Ako se uoci da oko 9-10 sati pre podne na letu ima rose, budite sigurni da je dobar razvoj drustva.
- Izbaceni kristali secera. Radi se o ciscenju celija od kristalnog meda, secernog sirupa i pogaca.
- Izbaceni delici polena. Ciscenje celija od pokvarenog polena.
- Izbacene izmrvljene pcele, bele i crne kuglice, znajte da vas je posetila rovcica.
- Izbacene krupne mrvice voska i tamne kuglice, bio vam je mis u poseti.
- Izbaceno sitno trunje voska i medom zaprljano leto ... grabez
- Izbaceno trutovsko leglo ... nedovoljno hrane
- Izbacene zute ili tamno zute larve, readi se o bolesti
- Izbacene larve, lutke ili poklopci legla, to je posledica nocnog mraza.
Ostalo je da u sledecem clanku napisem kako se pcele ponasaju na letu u jeku pase. Pozdrav

Autor: zoran
Postavljeno: 15.04.2014. 21:55:37

Planiram od ove godine da se bavim pčelarstvom, pa bih zamolio članove koji imaju literaturu u elektronskoj formi da mi pošalju na e-mail msperlic@gmail.com.
Hvala unapred!

Autor: Mića
Postavljeno: 05.05.2014. 12:32:42

Pozdrav. Planiram da se počnem baviti pčelarstvom, pa bih zamolio sve one koji imaju literaturu u elektronskoj formi da pošalju na email asmircindrak@gmail.com
Unaprijed zahvalan,

Autor: Asmir
Postavljeno: 06.05.2014. 16:26:59

PLANIRAM DA SE POCNEM BAVITI PCELARSTVOM, PA ZAMOLIO PCELARE KOJI IMAJU LITERATURU U ELEKTRONSKOJ FORMI DA MI POSALJU NA E-MAIL DARKO.PEJAKOVIC@YAHOO.COM

Autor: DARKO
Postavljeno: 27.05.2014. 08:28:28

PLANIRAM DA SE POCNEM BAVITI PCELARSTVOM, PA ZAMOLIO PCELARE KOJI IMAJU LITERATURU U ELEKTRONSKOJ FORMI DA MI POSALJU NA E-mail edlerlos2@yahoo.com
Unapred zahvalan :)

Autor: Milos
Postavljeno: 01.06.2014. 12:35:17

zivim u becu hocu da se vratim u srbiju za uvek interesuje me kolicina kosnica pcela cena i hteo bi da imam pod garancijom najmanje 12000 eura godisnju zaradu koliko para bi moralo da se ulozi u taj posao ikoliko posla ima vremenski oko toga i koliko je sigurna investicija molim da mi odgovori neko ko 100%sigurno zna iz iskustva zahvaljujem u napred

Autor: dejan bec
Postavljeno: 03.06.2014. 14:44:38

PLANIRAM DA SE POCNEM BAVITI PCELARSTVOM, PA BIH ZAMOLIO PCELARE KOJI IMAJU LITERATURU U ELEKTRONSKOJ FORMI DA MI POSALJU NA E-MAIL djmilinkovic@gmail.com

Hvala

Autor: Djordje Milinkovic
Postavljeno: 09.06.2014. 08:11:08

Pozdrav svima, pocinjem sa pcelarenjem uskoro. Uzeo sam tri kosnice i ne znam je li to dovoljno,imam puno volje i dobrih uslova pa sta bude. Ako neko ima kvalitetnu literaturu za pocetnik neka mi posalje na mail : armin.dedeic123@gmail.com . Hvala .

Autor: Armin
Postavljeno: 11.06.2014. 23:54:45

POZDRAV SVIM STARIM I NOVIM PČELARIMA.
Kod mene su došle pčele, ušle u ozidanu česmu, želeo bih da se bavim sa njima ili kako kažete da se bavim pčelarenjem, al neznam kako, odakle da počnem. pa Vas stoga molim da mi pošaljete savete ili knjige za početnike, može i elektronska forma, (kao što predhodnici rekoše). moj mail je badzablatnik@gmail.com
Ja živim u Zemunu u gonjoj varoši, neka se javi neki pčelar, koji zna o pčelama a da je komšija.
Unapred zahvalan.

Autor: Blatnik J.
Postavljeno: 18.06.2014. 22:37:22

Da li moze neko da mi opise kada je pravo vreme za dodavanje nove satne osnove rojevima? Unapred hvala.

Autor: Milos
Postavljeno: 25.06.2014. 20:14:30

Koliko odprilike moze godisnje meda po kosnici

Autor: zip
Postavljeno: 28.06.2014. 16:08:45

Zoran Anđelković, 31.07.2014.
Zoran Anđelković, 31.07.2014.
Kelavadamir7@gmail.com, 31.07.2014.
pero, 30.07.2014.
Milan Vidaković, 28.07.2014.
donemihajlovski, 25.07.2014.
Danijel, 23.07.2014.
McClane, 23.07.2014.
Goran Brestovac, 23.07.2014.
Branko Nikolić, 22.07.2014.
janko, 16.07.2014.
ilinka, 12.07.2014.
Zoran Anđelković, 11.07.2014.
Бранко Николић, 09.07.2014.