Radovi na pčelinjaku u februaru

Autor: Kadir Kucuk
Datum postavljanja: 20.01.2013.
Kategorija: Opšte o pčelarstvu i pčelama

Broj pregleda: 35742
Broj jedinstvenih poseta: 25262

Radovi na pčelinjaku u februaru

U februaru, naročito u drugoj polovini,dani postaju dosta duži,a noći kraće.
Temperaturne razlike mogu da budu velike,kako između pojedinih dana,tako i između dana i noći.
U prirodi,praktično,još nema paše ili je ima neznatno, a potrošnja meda i cvetnog praha iz rezerve postaje svakim danom sve veća,jer matica počinje da polaže jaja obilnije nego u prethodnom mesecu,a pčele radilice užurbano da hrane i neguju leglo i intezinijeda hrane maticu,kao i da povećavaju toplotu u košnici,posebno u području legla,gdje temperatura treba da bude između 34 i 35 C.
Pojavljuje se i izletanje pčela u većem obimu radi pročišćavanja,a ako su uslovi povoljni i na pašu.
Pod tim uslovima pojavljuje se više legla,više novih,odnosno mladih pčela itd.
Sve ove i druge pojave kod pčelinjih društava uslovljavaju da se na pčelinjaku u ovom mesecu obavljaju sledeći radovi:

- čišćenje podnjače i leta;
- kontrolisati jačinu i zdravlje pčelinjih društava;
- detaljnije kontrolisati stanje rezervne hrane , naročito cvetnog praha u košnicama;
- dodavati pogače pčelinjim društvima, naročito oplemenjene;
- pregledati utopljavajući materijal i prema potrebi zameniti ga i izvršiti dodatno utopljavanje;
- paziti da se leglo ne razvije više nego što je to potrebno za ovo doba godine;
- tretiranje pčelinjih društava protiv varoe;
- postavljanje pojilice na pčelinjaku.

Komentari

Da li je pozeljno da se u drugoj polovini februara malo bolje utopli pcela da bih matica krenula polako da zaleze?

Autor: Stanisa
Postavljeno: 20.01.2013. 17:28:55

Bilo bi pozeljno ako vrijeme dozvoli to,ali ne bi trebalo previse kako matica ne bi previse zalegla pa bi nastao problem kako pcele da pokriju veliko leglo ako bude hladno.A isto tako i hrana bi mogla biti problem ako je nema dovoljno :))

Autor: Kadir
Postavljeno: 24.01.2013. 14:21:30

kolike su sanse za slabo drustvo da przimi februar hrane imaju jos mada je to proslogodisnje drustvo uzimljeno na sirupu vecinom

Autor: ervin
Postavljeno: 26.01.2013. 14:36:37

pre svega pozdrav svima ja samo da kazem nesto kratko tek sam poceo sa pcelama imam samo jednu kosnicu prosle godine 16 jula mi je dosla u sobu gde spavam toje moja stara kuca od zemlje pcela je izvadjena i stavljena u kosnicu mali roj je u pitanju ali i slaba pasa je bila posle toga ja sam je prehranjivao na sirupu i zazimio stavio pogace i sad u januaru bilo nesto toplih dana one su izlazile masovno napolje a i imaju i pogace pa sam hteo da kazem ako nemaju med onda moze pogaca i prezimi ce sigurno

Autor: dragan
Postavljeno: 31.01.2013. 09:37:07

Drustvo ce preziveti ako ima hrane i ako je zdravo. Drustvo sa malom kolicinom pcela ima probleme u samom prolecu jer nije jako, a i pitanje je koliko je matica dobra ako je slabo leglo?! Takvo drustvo obicno tokom godine zaostaje, pa je jedinio spas zamena matice....

Autor: gruja
Postavljeno: 31.01.2013. 19:06:14

Drustvo ce preziveti, ako ima hrane i ako je zdravo!? Pitanje je zasto je slabo zazimljeno, zasto nema dosta zimske pcele, ako si je prehranjivao sirupom, imala je stimulans? Ako je matica stara i lose polaze leglo, onda je jedini spas zamena iste, jer u protivnom tako drustvo je osudjeno na tihu propast...

Autor: rusija
Postavljeno: 31.01.2013. 19:13:11

Ja sam pocetnik i nemam mnogo iskustvo a i znanje,no nadam se da cu ga citanjem i prakticnim radom steci.Imam sedam stara drustva iz 2011 god.i u 2012 god.sam uhvatio sedam [7] roja i osmi [8] sam nekako sam izdvojio,tako sto sam iz jakih kosnica uzeo po jedan ram i one su same stvorile maticu.Bogu hvala sva drustva su za sada dobra i jaka,stara a i tri nova su smestena u stare kosnice a pet u nove [blatove].Sobzirom da zelim da se bavim amaterski pcelarenjem i da ih selim sa pase na pasu morao bi da napravim ili kupim auto ptrikolicu.Kako finansiska situacija zateze prodao bi par drustva,sa staim kosnicama je cena 100 E. + polunastavak 10 E.,nove kosnice su 120 E. + polu nastavak sa ramovima 10 E..Ukoliko godina bude dobra za pcelarenje ima cu i par rojeva za prodaju a cena je 50-60 E. Razlog prodaje je finansiski radi kupovine prikolice i nove kosnice.Prijateljsko pozdrav i vidimo se.

Autor: Ratomir-Stosic@live.com
Postavljeno: 05.02.2013. 10:30:07

po rečima iskusnog pčelara, pčele sam zazimio sa dovoljnom količinom meda dovoljne i za dvije zime, preporučio mi je da ipak u januaru dodam pogaču ali se dvoumim i dalje da nije prerano. molim vas dali da dodam sad ili sačekam kraj februara. košnice zimuju u čanju na primorje. u dobrom su stanju, klube se nalazi u gornjem nastavku na prosečno sedam ulica. osmatranjem 3.2.2013 iz početnih i krajnjih košnica puno je više izletanja pčela u odnosu na srednj, ali sam primetio dosta unošenja polena. nijesam ih utopljvao, dali to uraditi sada. vodu imaju izvorsku na oko 20.m. molim vas ako možete hitno da mi date vaš komentar i sugestije.

Autor: ivan_dasic@yahoo.com
Postavljeno: 05.02.2013. 11:50:01

Pogacu stavi drugom polovinom februara, utopljavanje mozes a ne moras krajem, predpostavljajuci po tvojim recima da imaju hrane, pogaca bi samo dala dodatni stimulans matici za vece leglo. Ako ranije stimulises stvaranje veceg legla, moze doci do iznenadno niskih temperatura, sto ce prouzrokovati oslabljenje i gubitak jednog dela legla i pcela koje pokusavaju da odrze temperaturu u leglu. Takvo drustvo ce cele sezone zaostajati jer nece imati snage u prolece da iznese maksimum sa leglom, a kasnije i da ima dobar prinos.... Po meni nisi pogresio, prati prognoze i ne forsiraj preterano.

Autor: rusija
Postavljeno: 07.02.2013. 19:09:46

dali zna da mi neko kaze zasto pcele kada stavim ispred kosnica mlevenu ljutu papriku,pcele idu na papriku i sakupljaju i unose kao polen u kosnici .koji je razlog.

Autor: marko
Postavljeno: 09.02.2013. 10:03:06

moje slabo drustvo ima dovoljno hrane a matica je mlada e sad kako da znam jeli dobra ili ne samo znam da nije stara
proslogodisnja je sad je bilo nesto lijepi dana izlazile su pa neznam vidjet cemo do proljeca

Autor: ervin
Postavljeno: 09.02.2013. 18:31:45

Trudim se da naucim sto vise,moram priznati da sam u podmaklim godinama a i kompjuter od skoro posedujem, te tako paralelno ucim pcelarenje i rad na kompjuteru.Rekoh vec da sam od skoro pcelar i pitam : juce sam stavio po pogacu ipo [1,5 kg.] i zadimio ih protiv varoe ,vreme je bilo prilicno toplo i one su uglvnom bile vesele.Nisam li poranio sa prehranom i zadimljivanjem,voleo bi da mi odgovori iskusan pcelar.Pored ovoga recite mi sta je sledeci korak [sta treba na dalje raditi].Unapred hvala!

Autor: ratomir-stosic
Postavljeno: 10.02.2013. 18:38:13

Dosta dugo sam se mucio da saznam kada i kojom bojom se obelezavaju matice i na moju srecu prodavac mi je dao clansku kartu na kojoj se vidi i to izgleda ovako:CRVENA 2013,ZELENA 2014,PLAVA 2015,BELA 2016,ZUTA 2017, I PONOVO CRVENA 2018 god.
Moje matice nisu obelezene,vec sam rekao da imam sedam [7] drustva iz 2011 i osam [8] iz 2012 god. Kojom bojom da ih obelezim, 2012 je bila zuta,2011 bela.,ili da ne obelezavam ? Pored sva moja naivna pitanja evo jos jedno ,molim da pojasnite rojenje,da mi nebi rojevi odlazili,i dali je to dobro ciniti ? Drugarski pozdrav !

Autor: ratomir-stosic
Postavljeno: 10.02.2013. 18:58:57

jedan pčelar mi je rekao da on beleži sa korektorom sve belo da bi ih pronašao kad treba a zapisuje u svesku godinu kada su izvedene.

Autor: krsta
Postavljeno: 16.02.2013. 14:51:14

kada je najbolje izvršiti prvi prolecni pregeled ako to u martu dozvoljasvaju povoljni vremenski uslovi.

Autor: nedeljko
Postavljeno: 20.02.2013. 15:38:14

kada poceti sa stimulativnim prihranjivanjem u prolece sa secernim sirupom

Autor: nedeljko
Postavljeno: 20.02.2013. 15:50:02

u novembru su mi uginula tri drustva sobzirom da sam pocetnik,pa pitam koji je razlog ako u kosnici nema mrtvi pcela.

Autor: nedo
Postavljeno: 21.02.2013. 16:04:10

Drustva su ti bila zarazena varoom.pozz

Autor: Miljko
Postavljeno: 02.03.2013. 16:48:27

hvala miljko pozdrav i tebi.

Autor: nedo
Postavljeno: 08.03.2013. 03:18:03

U pitanju je nova ’’Nosema ceranae’’ i razlikuje se od ’’Nosema apis’’ jer je agresivnija i moze (ne uvek, al u vecini slucajeva) da dovede do ’’nestajanja’’ pcela (izlaze iz kosnice i po minusu i jakom nevremenu, usled cega uginu i ne ulaze u kosnicu, jer imaju potrebe za precisnim letom i olaksanjem creva....). Prvi put je otkrivena, zvanicno u Srbiji 2006 godine u Aleksincu, a uzorak je potvrdjen u Instituta za pcelarstvo u Bolonji u Italiji. Polako al sigurno se siri kod nas!

Autor: rusija
Postavljeno: 08.03.2013. 22:12:29

na koji se nacin lijeci dali kao im kod "NozemaCeranae"

Autor: nedo
Postavljeno: 09.03.2013. 21:53:14

ljutu tucanu papriku sakupljaju zbog dosta c vitamina u njoj,a mnogi mladici pocetnici neznaju sta znaci utopljavanje kosnice.ako nisi zazimio pcele na toplim ramovima i poredjao ih prema suncu onda su i zato uginule.nece pcela na hladan -ili ram iz kog se nije izvelo bar 3 generacije pcela

Autor: nikola iz vrcuna
Postavljeno: 08.01.2014. 21:57:41

S obzirom da ovaj februar 2014 trenutno po temperaturama vise lici na april ili maj molim iskusne pcelare da nama pocetnicima daju neku smernicu u daljem odnosu prema pcelama i eventualno nas upozore na neke opasnosti koje verovatno vrebaju sa strane.Konkretno sto se mene tice,drugu pogacu sam stavio pre desetak dana pa se sada plasim da ne dodje do zaleganja prevelikog broja pcela za ovo doba godine.
Unapred hvala.

Autor: Milan Kg
Postavljeno: 16.02.2014. 07:44:45

Molim iskusne pčelare za savjet. Imam košnice u kojima već ima 3 rama legla(50% površine rama) a samo malo hrane, par kila možda. Šta činiti?

Autor: Slaviša
Postavljeno: 17.02.2014. 11:44:08

imao sam 6 košnica juče sam uočio da su mi dva društva uginula meda ima dovoljno šta je razlog bojim se za ostale šta dalje pozdrav

Autor: senad
Postavljeno: 19.02.2014. 09:10:36

Biće dobro vreme, tako da može da ispadne dobra stvar što si stavio pogaču.

Autor: Milan
Postavljeno: 19.02.2014. 13:56:55

pozdrav svim pcelarima.slavisa,ako imas meda na nekim rezervnim ramovima primakni ga do klubeta,ako ga nemas spremaj pogace idaj pod hitno.ja sam dao polenske sa nozevojom.obavezno ih utopli da se leglo ne prehladi.

Autor: dragan sekula
Postavljeno: 19.02.2014. 19:27:13

u mom selu sve su skoro pcele uginule samo moje tri nisu i jos jedna koju sam ja nadgledao,nisam dva mijeseca bio u bosni,kazu nose polen ,stacu sad raditi kad dodem,u martu ,ja to radim iz hobia,a krelnome zavolio sam ih,zelim se dalje baviti sa pcelama.ali ozbiljno,dajte mi koi savjet

Autor: refik
Postavljeno: 21.02.2014. 15:28:52

da vidim dali ovo funkcionise sad sam se logovao.
pozdravljam sviju na stranici i nadam se, u sto nesumnjam, dacemo imati pomoci jedni od drugih prilikom razgovora,

Autor: refik
Postavljeno: 21.02.2014. 15:44:17

moram seliti pčele iz dvorišta...nova lokacija je udaljena svega 500 metara....uradio bih to što prije...čim temperatura dozvoli....kolika mora biti....način na koji se to radi.....koliko udaljeno....i sve što ide uz to..uapred hvala

Autor: zare
Postavljeno: 25.02.2014. 10:46:45

Zare imam isti slucaj ,samo ja moram da svoje pcele tri kosnice da povucem nazad oko dvadeset metara,jacu to uraditi nocu kad se smire oko petnastog marta ,pa sta bude,ako ima neko bolji predlog ili iskustvo neka napise,ja sam novi.bicu zahvalan naravno.hvala za komuniciranje.

Autor: refik
Postavljeno: 26.02.2014. 14:51:51

pozdrav svim pcelarima.kosnice treba pomerati kada pcele ne izlecu bar nedelju dana, tj. kada zaborave staro mesto.kada izlecu svaki dan mogu se pomerati svega 10 cm levo ili desno.napred i nazad se mogu pomerati i dalje ali pravolinijski.

Autor: dragan sekula
Postavljeno: 27.02.2014. 21:43:22

Pozdrav,svim Pčelarima,

Autor: Ivan
Postavljeno: 01.03.2014. 22:52:55

Pozdrav svim pcelarima,srecnu I mednu 2015.

Autor: dragan
Postavljeno: 07.01.2015. 19:56:11

hvala svima na nesebicnim savjetima i iskrenim pitanjima tako sebrye dolayi do trajnog znanja da vas dragi alah nagradi najjllepsom nagradom

Autor: hamdija husejnovic melek
Postavljeno: 16.01.2015. 20:21:16

posto sam se tek uclanijo apcele imam vec 2 godine Drago mi je da se mozemo savjetovati prenositi iskustva od iskusnih idugogodisnjih pcelara Unaprijed hvala .

Autor: fahrudin
Postavljeno: 24.01.2015. 18:46:38

Jedno pitanje: slabo ima hrane u pčelinjim košnicama, pa bih volio savjet? Sutra prognoziraju sunčano.

Autor: royo
Postavljeno: 12.02.2015. 18:57:17

Pčelar sam početnik !

Autor: Petar
Postavljeno: 14.02.2015. 22:24:29

pozzz svima ,, novi pčelar

Autor: nikoludis
Postavljeno: 16.02.2015. 18:19:02

Lp pozdrav svima imao sam 2 društva i oba sam izgubio neznam razlog pošto sam početnik molim za savjet kada bi trebao potražiti nova društva

Autor: nirmel
Postavljeno: 16.02.2015. 19:53:01

Pozdrav svim pcelarima savet za royo trebao bi da dodas pogace i to oplemenjene polenske, i to da uradis tixo i brzo kako ix nebi uznemirio da pocnu da izlecu .

Autor: dejan
Postavljeno: 18.02.2015. 07:55:12

pozdrav ..volio bi da se pocnem baviti pcelarstvom al neznam kakvo drustvo da kupim i kosnicu im kad bi bilo najbolje da to uradim ,radi prevoza postavljanja i tako dalje i sta prvo nakon postavljanja moram da uradim ...ocekujem korisne savjete ..hvala unaprijed

Autor: pocetnik
Postavljeno: 25.02.2015. 14:27:30

DOBRO VECE SVIMA. BAVIM SE PCELARSTVOM VEC TRI GOD. I TRI KOS. II PET, A OVE III 11 KOS. SVE SU LR. NAMERAVAM OVE 2015 GOD DA IDEM DO 25 KOS . NAMERAVAM PCELARSTVOM DA SE BAVIM PROFESIONALNO. TO CU URADITI STO PRE KOLIKO MI FINANSISKA SITUACIJA DOZVOLI JER SVI ZNAMO DA NIKO NIJE IMAO MEDA 2014 ZBOG POPLAVA. JOS UVEK UCIM, ALI SE NADAM NAJBOLJEM. PRE NEKI DAN KADA JE BILO LEPO VREME OVDE U BEOGRADU OTVARAO SAM KOSNICE I VIDEO DA JE JEDNO DRUSTVO UGINULO OD NOZEME A DA SU MI JOS DVA VRLO SLABA. OSTALA DRUSTVA SU U REDU. STAVLJAO SAM POVIDON JOD , KREC OKOLO PCELINJAKA, BRENEROM OCISTIO ZARAZENU KOSNICU. AKO TREBA JOS NESTO NEKA NEKO NESTO POSAVETUJE. ZA SAVETE SAM OTVOREN. AKO NEKOME TREBA SAVET ISTO TAKO NEKA TRAZI NE IZ ISKUSTVA VEC VISE TEORETSKI. POZDRAV SVIMA

Autor: marko
Postavljeno: 26.02.2015. 19:39:15

prvo bih da vas pozdravim , sledece imam pitanje za iskusnije od mene . napraviosam nastresnicu za kosnice udaljenosti od trenutnoga mjesta 30 metara . dali i kada mogu da prenesem kosnice na to novo mjesto pozdrav hvala

Autor: ljubomir
Postavljeno: 27.01.2016. 13:35:33

cuosam da treba skinuti poklopce sa meda da bi matica mogla da polaze leglo u kom mesecu treba uraditi to

Autor: pocetnik
Postavljeno: 12.02.2016. 16:16:05

sta da radim imam proslogodisnje rojeve ali pri pregledu neki dan imaju puno meda a malo legla.hvala unapred

Autor: aleksa
Postavljeno: 19.03.2016. 20:42:29

Od uvek sam voleo da se bavim pcelarstvom i to mi se ostvarilo 2014g.u martu mesecu.tako sto sam,prolazeći sumom,u jednom stablu bukve,slucajno primetio kako iz jednog otvora izlecu i ulecu neki insekti.Najpre sam pomislio da su to ose,ali kad sam pazljivo pogledao zakljucio sam da su pčelice. Tog trenutka nije bilo sretnijeg coveka od mene. Kako je šuma u kojoj sam pronašao pcelinje drustvo u mom vlasništvu nije bilo problema za vađenje istog.Pitanje je samo vreme kad ce se to desiti.Nije bilo lako organizovati taj posao,pre svega za to sto je bilo potrebno obezbediti coveka koji ima iskustva za taj posao.Desilo se i to 2 meseca kasnije,i tako je krenulo.Ubrzo sam kupio još 2 društva.Na kraju sezone,mogao sam da castim sebe i svoju porodicu sopstvenim proizvodom.Postepeno sa povecavao drustva,kupovinom novih,tako da sam 2015g.dobio oko 85 kg.cistog meda. Na kraju sezone 2016.verovali ili ne imao sam oko 40kg meda cime se ne mogu pohvaliti ni iskusni pcelari i sa vecim brojem društva.Ne mogu a da ne pomenem iskusnog i dugogodisnjeg pcelara,čika Stanka,koji mi je svojim znanjem i nesebicnim zalaganjem pomogao da i ja postanem pcelar.Zazmio sam 20 drustva i ono sto molim boba to je: da godina bude cvetna.Sadašnji i budući pcelari puno srece u radu.

Autor: Antonije
Postavljeno: 05.02.2017. 18:58:14

ne vidim odgovoge

Autor: radun
Postavljeno: 09.02.2017. 12:06:10

Dobro vece svima,pocetnik sam u pcelarstvu i imam pitanje za iskusnije od sebe.Do pre 7,8 dana bilo je sve uredu sa pcelom i danas sam primetio kako pcele u kosnici zuje ali slabo ima dosta mrtvih neke su jedva zive i posle malo vremena uginu i one.Pa se pitam sta bi to moglo da bude?Imaju dovoljno hrane i tretirane su protiv varoe.Hvala unapred.

Autor: Asmir Rondic
Postavljeno: 14.03.2017. 20:32:36

Milos Kraljevo, 23.05.2017.
Miroslav Lazarov, 12.05.2017.
nikola Đurić, 11.05.2017.
Mileta Čačak, 04.05.2017.
Nediljko Lovrincevic, 19.04.2017.
Miroljub, 17.04.2017.
Eko End dezinsekcija, 13.04.2017.
Boris, 13.04.2017.
Мића, 09.04.2017.