Strategija pčelarenja u Kanadi, II deo

Autor: Pčelarstvo
Datum postavljanja: 09.05.2011.
Kategorija: Opšte o pčelarstvu i pčelama

Broj pregleda: 6468
Broj jedinstvenih poseta: 3496

Strategija pčelarenja u Kanadi, II deo

Obskrba tržišta

Većina mladih pčelara u Kanadi su vrtlari ili farmeri, koji iz hobija drže u vrtu ili voćnjaku 2 do 5 košnica. Proizvedeni med će upotrijebiti za vlastite potrebe, a višak će prodati susjedima, rodbini i prijateljima. Takva prodaja je sezonska i takav pčelarhobist ne ulaže mnogo truda u studiranje i razvoj tržišta. Ozbiljan pčelar, naprotiv, proizvodi znatno veće količine meda (iako je u skupini malih proizvođača) i mora posvetiti veće brige prodaji, ali također treba osigurati dovoljne količine meda kako bi u sezoni zadovoljio svoje tržište.

Zanimanje potrošača

Početnici često ponavljaju istu pogrešku. Pčelar izvrca med, ispiše pred kuću ploču "Med za prodaju" i postavi stol na kojem je med izložen u korištenim staklenkama od džema, krastavaca ili pak u plastičnim posudama od sladoleda, instant-kafe i sl. (često još s originalnim naljepnicama). To je najbolji način da se odbije potrošač. Za uspješnu prodaju med mora biti ne samo dobre kakvoće, nego i pakiran u čistu (privlačnu) ambalažu. Ako je to finansijski moguće, poželjno je staviti lijepu naljepnicu koja će uvijek privući pozornost.

Cijena meda

I ovdje početnici najčešće griješ. Pčelar će prije prodaje svog meda otići u trgovinu, zabilježiti cijene različitih vrsta meda i ambalaže i onda će odlučiti o cijeni svog meda. U pravilu stavlja nižu cijenu od one u trgovini, misleći da će tako lakše prodati svoj med. Međutim, ovo je sasvim pogrešno. Zdrava konkurencija se rađa iz kvalitetne ponude, a ne iz stalne utrke za nižim cijenama. Na pčelaru je da potrošača uvjeri kako je njegov med kvalitetniji i da je specifičan za to mjesno područje. Nikada se ne smije pokušavati uvjeriti potrošača da je pčelarov med kakvoćom sličan onom u trgovini. Naprotiv, treba upozoriti da je njegov med jedinstvene kakvoće dobiven od medonosnog bilja tog kraja. Treba imati na umu putnike iz drugih krajeva, koji uvijek traže ponešto specifično iz kraja u kojem borave, pa im se na taj način može ponuditi domaći med, kao jedinstven gurmanski proizvod u privla-čnoj ambalaži. Dakle, držati kakvoću i ne podcijeniti svoj proizvod!

Poštenje i pčelarska etika

U promociji svog proizvoda pčelar mora biti izuzetno visokih moralnih kavliteta, mora biti pošten i prema sebi i prema drugima. Nikada ne bi smio upotrijebiti lažnu reklamu za svoj proizvod, a dodavanje šećernog sirupa medu, ne samo da je prevara, nego može i posve uništiti vlastito tržište (ugrožavanje zdravlja konzumenta meda i trajno gubljenje povjerenja kupaca).

Strpljenje

U Kanadi kažu: ”Ništa što vrijedi ne dolazi jeftino”. Tako je i razvoj mjesnog tržišta za osobni proizvod dugotrajan i mukotrpan proces. Stari, iskusni pčelari kažu da je razvoj pčelarskog posla zapravo dugotrajan, tridesetogodišnji proces. Prvih 10 godina uči se pčelarenje, ulaže se u opremu i razvoj pčelinjaka. Drugih 10 godina je vraćanje uloženog kapitala, a tek treću deceniju trebalo bi uživati u plodovima svoga rada, naravno, pod uslovom da je pčelar i dalje aktivan i u tom poslu uspješan. Na kraju, želio bih dodati nekoliko misli kako postaknuti zanimanje za med na mjesnom području:

-Upotrijebi neko mjesno ime za med na naljepnici;
-Reklamiraj med u mjesnim novinama (napiši članak o svom pčelarenju, koristima koje daje pčela);
-Izloži med na dobro posjećenim mjestima (organiziraj sat s djecom u školi i pričaj im o pčelama i medu);
-Organiziraj izlet za veću skupinu, nudeći čaj s medom, medenjake i med u čašama;
-Pri prodaji organiziraj prodaju više proizvoda (med, kremasti med, medovina, svijeće i ukrase od voska);
-Mjesto prodaje, kao i osoba koja to radi trebaju biti besprijekorno uredni i čisti;
-Pripremi osobita pakiranja za darove: Bajram, Božić, Uskrs i ostale prigode. Privlačna staklenka meda s malo celofana i zlatnom trakom (dopusti mašti i umješnosti da radi za tebe) privući će kupca, a tebi donijeti korist.

by Pčela i Med, Sarajevo 2004

Strategija pčelarenja u Kanadi, I deo

Komentari

Svidja mi se tekst ima dobrih savjeta sto za pcelare nikad nije dosta.

Autor: pcelica
Postavljeno: 29.11.2011. 21:37:12

Mirko, 08.03.2018.
zoran, 03.03.2018.
Nazor Micin, 21.02.2018.
nazor, 21.02.2018.